امام موسی صدر صاحب یک منظومه فکری است

مهندس مهدی فیروزان داماد امام موسی صدر و یکی از خواهر زاده های ایشان است که در مراسم رونمایی از کتاب یاران موافق در اصفهان حضور پیدا کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهری که از نعمت وجود آیت الله مستجابی بهره می برد ،عدم حضور وی در مراسم گرامیداشت خود را نیز از بزرگی این عالم فرهیخته دانست.
وی در ابتدای گفتگو با اشاره به فعالیت های گسترده موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر به دو هدف اصلی تاسیس این موسسه اشاره کرد و افزود: قضیه ربوده شدن تا نجات امام موسی صدر از یک طرف و جمع آوری و انتشار و تدوین منظومه فکری و عملی امام موسی صدر ازسوی دیگر از اهداف اصلی و مهم شکل گیری موسسه امام موسی صدر است.
فیروزان با اشاره به اینکه در موسسه امام موسی صدر کار تشکیلاتی به معنای واقعی در حال انجام است خاطرنشان کرد: اطلاعات و آمار بسیار صحیح از یک طرف و تشکیلات درست و با خلوص زیاد افراد حاضر در موسسه از طرف دیگر به پیشرفت چشمگیر این موسسه کمک کرده است .
مهندس مهدی فیروزان به منابع استفاده شده در فعالیت های این موسسه اشاره کرد و افزود : تاریخ خود امام موسی صدر که به صورت یک دایره المعارف و در 12 تا 14 جلد امسال به بهره برداری خواهد رسید یک طرف منابع موسسه را شکل می دهد و تاریخ شفاهی بسیار کار شده از طرف افراد متخصص که یکی از دستاوردهای آن یعنی کتاب یاران موافق که امروز در اصفهان شاهد رونمایی از آن بودیم از سمتی دیگر منابع با ارزشی را برای موسسه به وجود آورده است .
مهندس فیروزان در ادامه به شخصیت والای امام موسی صدر اشاره کرد و افزود : صدر یک فقیه مصلح برای اعتلا و ارتقاء جامعه لبنان بود. او یک منظومه فکری داشت که در مسیر عمل آن را تجربه می کرد و شواهد و قرائن هم نشان می دهد که او فردی موفق به حساب می آید .
وی با اشاره به اینکه 37 سال از ربوده شدن این مرد بزرگ می گذرد گفت: موسسات و فعالیت های زیر نظر ایشان روز به روز پربارتر می شود و این از عظمت و بزرگی امام موسی صدر است که انشالله برخواهد گشت و باعث پیشرفت هر چه بهتر آنها خواهد شد.
داماد امام موسی صدر در ادامه با محوریت شعر حافظ که « بنده طلعت آن باش که آنی دارد » آیت الله مستجابی را مصداق آن در شعر حافظ توصیف کرد و ایشان را دارای صفاتی دانست که نمی توان اسمی برای آنها گذاشت./
12162/135
کد خبر 248847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.