برپایی آیین رونمایی از کتاب «یاران موافق» در اصفهان

آئین رونمایی از جدیدترین اثر منتشر شده در رابطه با امام موسی صدر به همت خانه انقلاب و ولایت و موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این مراسم با حضور خانواده امام موسی صدر از جمله دکتر رباب صدر خواهر امام موسی و مدیر مؤسسات امام موسی صدر در لبنان، حورا صدر دختر امام موسی صدر و مدیر موسسه، مهندس فیروزان داماد امام موسی صدر و خانم صدرعاملی خواهرزاده امام موسی صدر و جمعی از چهره‌های فرهنگی و علمی شهر اصفهان برگزار شد. همچنین قرار بر این بود که در کنار آئین رونمایی از کتاب «یاران موافق» که نقل خاطرات آیت الله سید مرتضی مستجابی از امام موسی صدر بوده، از مقام این عالم بزرگ در اصفهان نیز تجلیل به عمل آید که وی به دلیل سفر به شهر مشهد مقدس در این جلسه حضور نداشت.
«یاران موافق» سومین جلد از مجموعه کتاب‌های گروه تاریخ شفاهی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر است که به خاطرات آیت‌الله سید مرتضی مستجابی اختصاص یافته و حمید قزوینی مصاحبه‌گر و تدوین کننده این کتاب است. این کتاب در بخش مصاحبه با آیت‌الله مستجابی شامل «تولد، خانواده و اولین هجرت»، «خاندان صدر»، «ورود به سلک روحانیت»، «مبارزات سیاسی»، «امام موسی صدر» و «سجاده شعر» است که خاطرات و نکات مهم و متفاوتی را درباره امام موسی صدر بیان می‌کند.
اعتماد آیت الله مستجابی لازمه تدوین یاران موافق بود
حمید قزوینی مصاحبه‌گر و تدوین‌کننده کتاب یاران موافق در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن قدردانی از خانواده بزرگ صدر به خصوص دکتر رباب صدر خواهر و هورا صدر دختر امام که همیشه حامی انجام چنین اقداماتی بوده اند از زحمات و سعه صدر آیت الله مستجابی در تهیه این کتاب قدردانی کرد و افزود : آیت الله مستجابی در سن 90 سالگی با سعه صدر بسیار طولانی و با وجود مراجعه کنندگان بسیاری که هر روز داشتند به مصاحبه های طولانی با ما پرداختند تا بتوانیم این اثر ارزشمند را آماده سازی کنیم. باید به این نکته اشاره کرد که ایشان به ما در سوالات بیشماری که تهیه شده بود اعتماد کردند و اعتماد ایشان لازمه کار ما بود.
وی ادامه داد: آیت الله مستجابی در رفع ابهامات و گویاسازی خاطرات بسیار به ما کمک کردند و باید این نکته را اشاره کنم که هنوز پرسش های زیادی هست که ما نتوانستیم از ایشان بپرسیم و امیدوارم دوستان اصفهانی از حضور ارزشمند ایشان استفاده کنند و کار تهیه شده را تکمیل نمایند.
قزوینی با تقدیر از کلیه همکاران خود در گروه تاریخ شفاهی موسسه امام موسی صدر افزود: این کار زحمت بسیاری دارد و معمولا انفرادی انجام می شود ولی گروه تاریخ شفاهی یک مجموعه واحد را شکل داد و همکاری کلیه دوستان بود که سوالات و اسناد تهیه شده را ساماندهی کرد و الان به جرات می توان گفت نکات مهمی که آیت الله مستجابی در این کتاب به آنها پرداخته می تواند منبع پژوهشی بسیار مهمی باشد.
وی از ویراستاری بسیار مطلوب کار هم تقدیر کرد و افزود: اصرار داشتیم که لحن و ادبیات آقای مستجابی در بیان خاطرات به صورت نوشته حفظ شود که ویراستاری خوب این اثر باعث شد که این مهم شکل گیرد
حمید قزوینی ابراز امیدواری کرد که این اثر از سوی مخاطبان مورد توجه قرار گیرد و نقد آن هم حتما انجام گردد تا بتوان با نقدهای دوستان سرمایه کارهای بعدی شکل گیرد.
آیت الله مستجابی شخصیت کم نظیری است
دکتر امیرحسین بانکی پورفرد ریاست هیات مدیره خانه انقلاب اسلامی و ولایت در صحبت های کوتاه در مراسم با اشاره به اینکه چندی پیش با حضور دکتر رباب صدر تفاهم نامه ای مابین خانه انقلاب اسلامی اصفهان و موسسه امام موسی صدر امضا شد، این فعالیت و برنامه را اولین همکاری و حرکت مشترک این تفاهم نامه یاد کرد و افزود: برنامه های مختلفی در ارتباط با این دو موسسه خواهیم داشت.
وی افزود: امیدوارم این حرکت مشترکی که امروز اولین محصول آن را در اصفهان شاهد هستیم در آینده ای نزدیک منجر به حضور فارغ التحصیلان و دانش آموزان این موسسه در اصفهان شود و همچنین جوانان ایران اسلامی را از اصفهان به لبنان ببریم و از نزدیک مجاهدت های فرهنگی و بهتر بگوییم جهاد کبیری که در لبنان در حال انجام است را ببینند و درک کنند.
بانکی در ادامه به مقام والای آیت الله مستجابی و حضور ارزشمند ایشان در اصفهان اشاره کرد و افزود: روحیه سخاوتمندانه و کریمانه آیت الله مستجابی در کنار جنبه های معنوی ایشان شخصیت کم نظیری را ایجاد کرده که انشالله در اثر رونمایی شده در این جلسه عرضه شده است.
علاوه بر سخنرانی های در نظر گرفته شده در این مراسم و رونمایی از کتاب، پخش فیلمی کوتاه از مصاحبه های ضبط شده موسسه فرهنگی امام موسی صدر با آیت الله مستجابی که جذابیت فوق العاده ای برای حاضرین در جلسه داشت از دیگر برنامه های این مراسم بود./
12162/135
کد خبر 248841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.