افتتاح نخستین کلینیک گل و گیاه و خانه خلاقیت بانوان

نخستین کلینیک تخصصی گل و گیاه به همراه خانه خلاقیت بانوان با حضور سخنگوی شورای شهر اصفهان در بانوسرای آفتاب افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نخستین کلینیک تخصصی گل و گیاه به همراه خانه خلاقیت بانوان در مرکز تخصصی آفتاب با حضور جمعی از بانوان فعال و صاحب نظر در بانوسرای آفتاب، توسط ندا واشیانی پور سخنگوی شورای شهر اصفهان افتتاح شد.
واشیانی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به هدف از ایجاد بانوسراها در سطح شهر اصفهان اظهار داشت: شهرداری اصفهان مراکزی را به منظور خاطر سهولت دسترسی بانوان در دل محلات پدید آورده و این مراکز امروز برای تفریح اختصاصی بانوان به منظور کسب نشاط تعبیه شده است.
وی ادامه داد: قرار است که امسال در مناطقی از شهر اصفهان مراکز اختصاصی بانوان کلنگ‌زنی شود و این برنامه هرساله ادامه خواهد داشت.
به گفته عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار است هرسال سه مرکز با این رویکرد در محلات مختلف احداث شود و این مسئله مد نظر شهرداری قرار گیرد.
لیلا لندی، مدیر مرکز تخصصی بانوسرای آفتاب در ارتباط با این مرکز گفت: این مرکز وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری است که در حیطه بانوان در دو عرصه خدمات عمومی و اختصاصی برای بانوان و به عنوان نخستین مرکز تخصصی بانوان به همت شورای شهر و شهرداری منطقه 3 در آذرماه 94 افتتاح شد.
وی با بیان اینکه هدف از تأسیس این بانوسرا آن بود که طرحی بین باغ بانوان و فرهنگسراها باشد، بیان کرد: با توجه به این موضوع، خدمات عمومی که این مرکز ارائه می‌کند، فراتر از فعالیت‌های باغ‌های بانوان و فرهنگسراهاست و در اینجا به صورت تخصصی برای بانوان برنامه ریزی می‌شود.
لندی با اشاره به اهداف تاسیس کلینیک گل و گیاه در این مرکز اظهار داشت: وجود بازار گل و گیاه در بانوسرای آفتاب به حفظ طراوت و شادابی محیط می‌افزاید و بانوان با حضور در اینجا علاوه بر تماشای گیاهان به صورت سیر نمایشگاهی و خرید و فروش آن‌ها، آموزش‌های لازم برای نگه داری گیاهان را در این مرکز فرا می‌گیرند.
وی از افتتاح نخستین مرکز پرورش خلاقیت بانوان در این بانوسرا خبر داد و افزود: ما با رویکردی جدید وارد این عرصه شدیم و براساس پروسه‌های علمی قالب‌های ذهنی مادران را تغییر خواهیم داد و با اجرای جشنواره "مادران هشت بهشت" به تمامی ابعاد خلاقیت در زندگی بانوان پرداخته می‌شود.
مدیر بانوسرای آفتاب ادامه داد: اغلب بانوان ما دارای قالب‌های ذهنی دست نخورده‌ای هستند، لذا هدف مرکز این بود در قسمت خلاقیت به بانوان آموزش دهیم که چگونه به خلاقیت برسند. با توجه به این موضوع، در ابتدا قالب‌های ذهنی آنان شکسته خواهد شد و سپس تکنیک‌های بازی و تفریح و استفاده از خلاقیت در امور مختلف زندگی به آن‌ها آموزش داده می‌شود./
12135

 
کد خبر 244224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.