۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
دوران هشت سال دفاع مقدس مشعلی همیشه فروزان است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس مشعلی ست که همیشه فروزان است و نیازهای فکری و معنوی نسل فعلی و نسل های بعدی را تأمین می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در دیدار با خانواده جانبازان هشت سال دفاع مقدس شاغل در فرمانداری شهرستان لنجان اظهار کرد: آرامش، استقلال و سربلندی امروز میهن اسلامی را مرهون ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های خیل عظیم شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس است از این رو می‌توان گفت شهدا با ایثار و از خودگذشتگی شرایطی را بوجود آورند که امروز در اوج قدرت باشیم و با اقتدار حرکت کنیم.
وی شهدا را پیام‌آور ایستادگی و مقاومت دانست و افزود: دفاع مقدس نقطه عطف و درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی است که بالاترین نقش را در ترویج و تقویت روحیه ایثار و شهادت دارد چراکه شهدا با روش تربیتی خود که همان از خودگذشتگی و ایثار است حیاتی دوباره به جامعه بخشیدند.
فرماندار شهرستان لنجان شهدا و ایثارگران را نماد افتخار و سربلندی ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است چراکه این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده که شهدای ما به آن توجه ویژه ای داشتند و باید گفت که همین توجه به فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است.

وی ادامه داد: باید به این مهم توجه داشت که دوران هشت سال دفاع مقدس مشعلی ست که همیشه فروزان است و نیازهای فکری و معنوی نسل فعلی و نسل های بعدی را تأمین می کند از این رو نیازمند معرفی رشادت های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب هستیم.
سجاد تفاوت دفاع مقدس با بقیه جنگ ها را در روحیه معنویت و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام دانست و اضافه کرد: این روحیه در هیچ جنگی در دنیا دیده نشده است و رزمندگان ما خلأ تسلیحاتی خود را با معنویت پر می کردند و اگر لطف خدا و عنایت ائمه اطهار (ع) نبود ما پیروز نمی شدیم و باید گفت دفاع مقدس از مهم ترین جلوه های نقش آفرینی معنوی رزمندگان اسلام بود.
وی عنوان کرد: واقعیت و گرایش رویدادهای واقعی به سمت ارزش های مقدس معنوی مهم ترین رویکردی است که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و ره آوردی که اعجاز خود را در 8 سال دفاع مقدس نشان داد و این دوره تاریخی را تحت پوشش قرار داد.
فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: باید توجه داشت که رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس  بدون هیچ چشم داشتی در مناطق جنگی حاضر می شدند و اشتیاق و شور رزمندگان برای حضور در جبهه ها وصف ناشدنی بود و در این میان معنویت آنها باعث تحمل سخت ترین و مشکل ترین وضعیت ها می شد.

وی خاطرنشان کرد: از بارزترین جلوه های رهبری و نقش معنوی حضرت امام خمینی(ره) و تأثیر شگرف آن بر روحیه ملت و رزمندگان اسلام، هدایت و رهبری ایشان در هشت سال حماسه دفاع مقدس است و اطاعت از فرماندهی از بدیهی ترین ویژگی ها و آشناترین شاخصه های رزمندگان اسلام است که این روحیه باید در جامعه ترویج و حفظ گردد.
سجاد با اشاره به اینکه دنیای معاصر با بحرانی عظیم تحت عنوان بحران ارزش ها مواجه شده است، یادآور شد: یکی از ارزش های مهم بشری که از دیرباز مورد توجه ادیان و ملل مختلف قرار گرفته است، ایثار و شهادت می باشد که این موضوع در سطح وسیع در ادبیات و تاریخ و فرهنگ ما دیده می شود و دفاع مقدس با بروز جنگ تحمیلی از سوی دشمنان اسلام، منجر به رواج مفاهیم ارزشی از قبیل فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم بویژه نوجوانان و جوانان شد.
وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های بارز و منحصر بفرد انقلاب اسلامی در بعد معنوی و فرهنگی که موجب بالندگی انقلاب و نهضت جهانی اسلام در سراسر دنیا گردید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود چراکه شهادت موجب اشاعه فرهنگ ناب محمدی (ص)و دفع هشیارانه خطرات از جامعه اسلامی بود که باید امروز نیز مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه مصطفی حبیب الهی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان گفت: شهادت، مرگی از نوع کشته شدن است که شخص مؤمن، آگاهانه و با اختیار و به خاطر اهدافی که از منظر دین، مقدس شمرده شده است، آن را بر می‎گزیند که قرآن کریم از آن به معنای «قتل فی سبیل الله» یاد کرده است و با توجه به شمولی که در معنای واژه فرهنگ نهفته است، حالت استیلا، فراگیری و نهادینه شدن این اشتیاق به شهادت در راه خدا، در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاثیرات فراوانی دارد، افزود: افتخار به شهادت و شکل گیری مفهومی خاص به نام شهید و شهادت چنان پایه مستحکمی در جامعه پیدا کرد که امروزه به عنوان یکی از ارکان حفظ نظام محسوب می‌شود از این رو باید گفت آحاد مردم جامعه و بخصوص جوانان ایران اسلامی امروز در سایه رشادت‌های رزمندگان اسلام است که توانسته‌اند با افتخار و عزت تمام در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی در جهان افتخارآفرینی کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان تصریح کرد: آسیب های تهدیدکننده فرهنگ ایثار و شهادت شامل، جنگ روانی و تهاجم فرهنگی دشمن، آلوده شدن جامعه به فرهنگ مادی گرایی و تجمل پرستی، بی تفاوتی جامعه در قبال ارزش و مقام ایثار و ایثارگران است و  تداوم فرهنگ ایثار در شکل مطلوب آن مستلزم آن است که مسئولین و نسل امروزی به حماسه های ایثارگران بی تفاوت نباشند و با پاسداشت این فرهنگ، انگیزه و میل به ایثارگری را روزبه روز در جامعه تقویت نمایند.

وی  پیگیری و رفع نیازها و مشکلات جانبازان و خانواده‌های آنها را امری ضروری دانست و عنوان کرد: مسئولان ادارات و ارگان‌ها خود را موظف به خدمات‌رسانی مطلوب به ایثارگران و جانبازان بدانند.
وی متذکر شد: مسئولین شهرستان با دیدار جانبازان علاوه بر اینکه از نزدیک با مشکلات این عزیزان آشنا می‌شوند با روحیه مضاعف برای خدمتگزاری به ایثارگران و جانبازان پا به میدان می‌گذارند و مسئولان شهرستان نیز آماده هرگونه همکاری با جانبازان هستند./
کد خبر 235371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.