جهان در دستان تو

پشتوانه یک روابط عمومي كاردان و موثر، مديريتي آگاه و مدبر است که با کمک آن می تواند بین مردم و سازمان ارتباط برقرار کرده و برحسب منافع سازمان افکار عمومی را ارزیابی و تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران شهر، زمانی که مارشال مک لوهان گفت دنیا به دهکده جهانی تبدیل خواهد شد شاید حتی در ذهن ما نمی گنجید که چگونه می توان کره خاکی عظیم را به دهکده ای تشبیه کرد؟! اما اکنون می توان دید که این دنیای بزرگ شاید کوچکتر از یک دهکده نیز باشد. دهکده ای که در آن انسانها بسیار بسیار به هم نزدیک هستند.


چه کسی فکرش را می کرد شکستن این همه فاصله مکانی و زمانی تنها در یک کلمه  "ارتباط" خلاصه شود.امروزه با استفاده از شبکه، افراد می‌توانند به آسانی از طریق رایانه نامه (E-mail)،پیام رسان فوری، اتاق گفتگو (Chat room)، تلفن، تلفن تصویری و ویدئو کنفرانس، ارتباط برقرار کنند.در یک محیط شبکه‌ای، هر کامپیوتر در شبکه می‌تواند به منابع سخت‌افزاری در شبکه دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کند.


امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنا براین،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.
در ماه می سال 1960 میلادی انجمن جهانی روابط عمومی تعریف زیر را برای روابط عمومی تدوین و تصویب کرد: «کارهای روابط عمومی شامل تقویم افکار عمومی، ارزیابی و تفسیر آن بر حسب منافع یک سازمان، شناساندن سازمان به مردم مربوط به خود و همچنین شناساندن مردم به سازمان.»
قدرت روابط عمومي در صلاحيت و صميميت آن است که با كوشش خردمندانه در روابط عمومی اعتقادي در مردم به وجود آورد كه همواره به اقدامات مؤسسه و مديران آن خوش بين بوده و به آنها اعتماکنند.هميشه پشتوانه یک روابط عمومي كاردان و موثر، مديريتي آگاه و مدبر وجود دارد و بدون اين پشتيبان، كوششهاي روابط عمومي به جايي نخواهد رسيد.
ارتباطات شرط بقاء وتکامل انسان و کلیه سازمان ها و نهادهایی است که توسط آن به وجود‌آمده اند. انسان از زمانی که درک کرد می تواند با برقراری ارتباط بین خود،طبیعت و همنوعانش به زندگی بهتری دست پیدا کند گام در وادی توسعه و پیشرفت گذاشت و روز به روز اشکال مختلف ارتباط پیچیده ترو فنی تر شد و از آنجایی که نوع ارتباط انسان مختص اوست و ویژگی ها ‌و پیچیدگی های آن نیز اختصاص به نوع انسان دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

روز 27 ارديبهشت به نام روز "ارتباطات و روابط عمومي" در واقع سنگ محکي است براي روابط عمومي ها که بدانند در هزاره سوم در چه جايگاه و موقعيتي قرار گرفته اند . در واقع پاسداشت و گرامي داشت اين روز خجسته و ميمون براي روابط عمومي هایی است  که همواره مهجور قرار مي گيرند.
نقش و تاثيرمثبت ارتباطات در جهان معاصرآثار مثبتی دارد؛ از جمله تسهيل همگرايي سياسي در داخل جوامع و بين ملت ها در صحنه بين‌المللي، توسعه شهرنشيني، ارتقاي سطح سواد، افزايش درآمد سرانه و تقويت پيوندهاي اجتماعي بين جوامع که نهايتا روند دستيابي به "رفاه اقتصادي" را هموار خواهد کرد، افزايش مناسبات و مبادلات فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و علمي ميان ملل و اقوام گوناگون و از ميان رفتن فواصل جغرافيايي و کمک به برقراري تفاهم، همبستگي، هم‌گوني و همکاري بين‌المللي ، اشاره کرد.
چه زیباست در چنین روزی که سرشار از حس زیبای غرور هستیم این روز بزرگ را به افرادی که با قلب های بزرگ، اراده های پولادین، پاهای مستحکم و قوی در اتاق حساس شیشه ای و در جایگاه مقدس روابط عمومی مشغول به کار هستند تبریک بگویم. امیدوارم همگی بتوانیم به رسالت اصلی و جایگاه واقعی روابط عمومی دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/
41/06/06
 
 
کد خبر 231029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.