پرداخت 20 میلیارد ریال تسهیلات مقاوم سازی مسکن های روستایی در سمیرم

رئیس بنیاد مسکن سمیرم گفت: جهت ساماندهی مسکن های روستایی و شهر های کم جمعیت تا کنون با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان سمیرم 5338 سند مالکیت در روستاهای تحت پوشش و شهرهای با جمعیت کمتر از 12 هزار نفر صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، روح الله افشاریان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حساب یکصد امام خمینی(ره) جزو برکات و یادگاری های آن امام راحل بود که واقعا هوشمندانه و آینده نگرانه مطرح شد.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین ماه با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) جهت محرومیت زدایی به منظور تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد، ساخت مسکن روستایی، بازسازی مناطق آسیب دیده تاسیس شد.
افشاریان خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت شهرهای کم جمعیت و روستاها با اجرای طرح هایی مانند اجرای طرح هادی از دیگر خدماتی است که این نهاد از ابتدای انقلاب تا کنون در جهت محرومیت زدایی انجام داده است.
وی افزود: سمیرم با دارا بودن 9/4 مساحت کل استان اصفهان دارای ۱۲۰ روستا و چهار شهر می باشد که ۸۰ روستای آن دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار بوده و در حال حاضر از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سمیرم استفاده می کنند.
رئیس بنیاد مسکن سمیرم با اشاره به اجرای طرح هادی در روستا های شهرستان که چشم انداز 10 ساله را مشخص می کند گفت:  اکنون طرح هادی 80 روستای سمیرم تهیه شده که هم اکنون این طرح در 30 روستای این شهرستان تکمیل شده تا با محرومیت زدایی در روستاها وضعیت بهداشتی و معابر تصحیح و بهبود یابد که شاهد رضایتمندی و استقبال خوب در روستاها باشیم.
وی گفت: در سال 94 سهمیه ای به میزان یک هزار و 400 تن قیر از استان دریافت که 29000 متر مربع آسفالت در روستاهای سیور، فتح آباد و سعادت آباد انجام شد و 800 تن قیر دیگر نیز برای آسفالت دیگر روستاها تا تیرماه اختصاص داده شده است.
افشاریان به اختصاص بیش از 50 قطعه زمین با متراژهای 200 متر تا 500 متر در سال 94 به روستاییان خبر داد و گفت: از ابتدای این طرح تا کنون 2540 قطعه زمین به روستاییان جهت جلوگیری از مهاجرت و اصلاح معابر تحویل داده شده است.
وی با اشاره به صدور 350 سند خانوار های روستایی در سال 1394 گفت: جهت ساماندهی مسکن های روستایی و شهرهای کم جمعیت تا کنون با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان سمیرم 5338 سند مالکیت در روستاهای تحت پوشش و شهرهای با جمعیت کمتر از 12 هزار نفر صادر شده است.
افشاریان به اعتبارات تخصیص یافته به این بنیاد اشاره کرد و گفت: از مبلغ 15 میلیارد ریال اعتبار مصوب سال 1394 مبلغ 10 میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: همچنین مبلغ یک میلیارد ریال نیز از اعتبارات ملی به این بنیاد تخصیص داده شده است.
رئیس بنیاد مسکن سمیرم به تسهیلات این بنیاد اشاره کرد و گفت: در سال 94 مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات مقاوم سازی به روستاییان و شهر های زیر 12 هزار نفر ارائه شده است.
وی گفت: این تسهیلات در قالب وام های 150 میلیون ریالی و با کارمزد 5 درصد به متقاضیان پرداخت شد.
افشاریان گفت: در صورت همیاری و همکاری مردم در روستا های طرح هادی با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت./
 
 
 
کد خبر 226745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.