ایجاد درآمدهای پایدار با حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

فرماندار شهرستان لنجان گفت: ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها با حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در نشست صمیمی با امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شده لنجان اظهار کرد: در سالی که گذشت با تلاش مسئولان و همت مردم در راستای همدلی و همزبانی دولت و ملت موفقیت‌های چشمگیری در بخش‌های مختلف برای کشور و به ویژه شهرستان لنجان به دست آمد از این رو فرهنگ‌سازي و ايجاد زمينه مناسب براي اجرايي کردن اقتصاد مقاومتي وظيفه اصلی مسئولان این شهرستان است.
وی اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش توسعه اقتصاد کشور دانست و افزود: مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف در راستای تحقق بخشيدن به شعار اقتصاد مقاومتي، بايد با همكاري و همدلي براي رفع مشكلات اقتصادي، به پشتوانه‌ فناوري‌هاي نوین و مديريت پيشرفته عمل كنند تا به دغدغه‌های معظم‌له در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند و این مهم با مشاركت همه اقشار محقق خواهد شد.
فرماندار لنجان تصریح کرد: در پیام نوروزی مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید نکات ارزشمند و پر محتوایی برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور وجود داشت و تحقق شعار سال جاری می‌تواند کشور را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهد و همه باید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کنیم تا امسال به سال شكوفايي و رونق اقتصادي كشور تبديل شود.
وی با اشاره به اینکه ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها با حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود، تاکید کرد: نگاه ویژه به تقویت اقتصاد داخلی و رفع تنگناهاي موجود؛ نيازمند تحرك گسترده‌ در تمامي بخش‌هاي كشور است، بنابراین مي‌توان با عمل به مؤلفه‌هاي اقتصاد مقاومتی كشور را در مقابل تهديدات اقتصادي مقاوم كرده و رونق روز افزون اقتصادی را برای کشور رقم زد.
سجاد انتخابات را مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: مشارکت و حضور حماسی و پرشور مردم در انتخابات سال گذشته صحنه‌ای از اقتدار جمهوری اسلامی در جهان به نمایش گذاشت چرا که حضور حداکثری مردم در تمامی صحنه‌های اجتماعی و سیاسی منجر به حفظ منافع ملی می‌شود و با تحقق این مهم نیز مسئولان توان مقابله و پشتیبانی بیشتری را در برابر هجمه‌های دشمنان خواهند داشت.
وی بیان کرد: مشاركت سياسی يكی از شاخصه‌های جامعه دموكراتيک به‌شمار می‌آید و نوعی تظاهر علنی مردم برای تعيين سرنوشت جمعی خود می‌باشد بنابراین حضور چشمگیر مردم در پای صندوق‌های رأی در انتخابات هفتم اسفندماه سال 94، يکی از شاخص‌های توسعه سياسی در کشوری محسوب می‌شود که نمايانگر تعلق خاطر مردم به کشور و ایران اسلامی بود.
فرماندار لنجان متذکر شد: شهرستان لنجان با پتانسيل بسيار بالا و دارا بودن تمامي امكانات موجود در كشور از جمله مجموعه‌ای از صنايع بزرگ و كوچك، صنايع نظامی، كشاورزی، گردشگری، دانشگاه‌ها و... جزء شهرستان‌های مطرح كشور است که با وجود مسائل و دشواری‌های مختلف توانسته‌ايم با همدلی، تلاش و تدبير؛ برای مردم اميد و آرامش فراهم كنيم و در سال جاری نیز با استفاده از این پتانسیل باید به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وظیفه اصلی مسئولان خدمت بی منت و صادقانه به مردم است
در ادامه این نشست امام جمعه شهر سده لنجان وظیفه اصلی مسئولان کشور را خدمت بی منت و صادقانه به مردم دانست و افزود: مسئولان و مدیران شهرستان لنجان باید بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری حل مشکلات مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند چرا که وظیفه اصلی مسئولان گره گشایی از مشکلات و نیاز‌های مردم است که در نزد خداوند متعال دارای پاداش فراوانی می‌باشد.
وی افزود: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده بنابر این بر همه مسئولان واجب است که در راستای عملیاتی شدن این شعار گام بردارند تا کشور به توسعه پایدار دست یابد چرا که با این شعار فرصتی مناسبی برای مسئولان و مردم فراهم شده است تا با بیشتر وحدت بستر‌های لازم را برای بهبود وضعیت معیشت و شکوفایی اقتصاد کشور فراهم کنند.
حجت الاسلام مرتضی انصاری با اشاره به دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، عنوان کرد: ملت ایران همواره در پشتیبانی از نظام کوشا بوده و این مهم باعث پیروزی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و غیره بوده است که این پیروزی‌ها در سایه هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب، همدلی و همزبانی و وحدت مسئولان و استقامت و پایداری آحاد ملت شکل یافته است.
وی بیان کرد: عظمت، پیشرفت و اقتدار کنونی کشور به واسطه پیروزی انقلاب به دست آمده است و امروز شاهد به اوج قدرت رسیدن ایران اسلامی هستیم که پله‌های ترقی را طی می‌کند و باید با همدلی و اتحاد در بین نیرو‌های دلسوز نظام به رشد کشور در همه ابعاد و حوزه‌ها سرعت بخشیده شود.
امام جمعه سده لنجان با اشاره به اینکه امروز ايران در مسير پيشرفت علم و فناوری قرار دارد، خاطرنشان کرد: دشمن به صورت مستمر درصدد خدشه وارد کردن به نظام و انقلاب است، اما جوانان ما با عزمی راسخ مسیر پیشرفت را پیش گرفته‌اند.

قابلیت‌های اقتصاد مقاومتی در جاده اقدام و عمل
نبی اله ادیبی رئیس شورای اسلامی شهر سده لنجان با اشاره به اینکه قابلیت‌های اقتصاد مقاومتی در جاده اقدام و عمل قرار دارد، اظهار کرد: شهر سده لنجان از ظرفیت مناسبی برخوردار است که طی مدت گذشته تلاش شده با برنامه‌ریزی‌های صحیح و اتخاذ تصمیماتی مهم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاد شود.
وی تصریح کرد: شوراها سبب افزایش نقش مشارکت مردم در اداره امور می‌شوند که این مشارکت از یک سو سبب افزایش احساس مسئولیت بیشتر در بین مردم شده و از سوی دیگر موجب ظهور ابتکارات افراد در اداره امور حتی در کوچک‌ترین بخش‌های اجتماعی در سطح شهرها و  روستاها و محلات می‌شود و استفاده از این ظرفیت کمک شایانی به تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرها دارد.
وی اضافه کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاری شده است باید بتوانیم با سرلوحه قرار دادن این رهنمود ارزشمند خدمات بهتری را به مردم شریف شهر سده لنجان ارائه کنیم و تهدیدات جدی موجود را با تلاش و حرکت‌های سازنده به فرصت مبدل نموده و در بخش عمران و آبادانی با فعالیت‌های جهاد گونه به سمت پیش‌رفت سوق دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر سده لنجان گفت: در سال جاری نیز امید است با همدلی و تلاش مضاعف در جهت خدمت به مردم و شهری توسعه يافته و آباد از هيچ كوششی مضايقه نكنيم و تلاش شود شورای اسلامی و شهرداری با آینده‌نگری لازم و هماهنگی بیشتر به اهداف مورد نظر در جهت تحقق مطالبات مردم و رفاه و آسایش هرچه بیشتر آنان حرکت کنیم.

اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نقشه راه شهرداری سده لنجان
در پایان این نشست میثم محمدی شهردار سده لنجان ضمن تقدیر از همدلی و همراهی بی وقفه رییس و اعضای شورای شهر سده لنجان و نیز حمایت بی دریغ شهروندان از خادمان خود در شهرداری به اقدامات انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: رضایتمندی عمومی موجود در شهر سده لنجان ثمره اقدامات و تلاش‌های بی وقفه مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری است.
وی افزود: مدیریت شهری سده لنجان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در امر سرمایه‌گذاری در این شهر به صورت یکپارچه و واحد عمل کرده تا زمینه حضور سرمایه‌گذار و تامین زیرساخت‌های موجود به خوبی محقق گردد.
شهردار سده لنجان مدیریت جهادی را راه رسیدن به اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: معظم‌له با پیش‌بینی راهبردهای دشمن در برابر انقلاب اسلامی، در طی سالیان گذشته شعارهای اقتصادی را به‌مثابه شعار سال در دستور کار قرار داده‌اند تا فضای عمومی کشور برای این شرایط ویژه فراهم شود از این رو اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نقشه راه شهرداری سده لنجان در سال جاری خواهد بود تا به ما نیز همگام با سراسر کشور به موفقیت دست پیدا کنیم.
وی عنوان کرد: ما در مجموعه شهرداری سده لنجان بنا نداریم یک سال دیگر جلسه‌ای برگزار کنیم و ببینیم تنها دراین مدت شعار داده‌ایم چراکه ما معتقدیم اقدام و عمل تنها با مدیریت جهادی امکان‌پذیر است.
محمدی بیان کرد: از این رو باید با توجه به داشته‌های شهری و استفاده از پتانسیل‌های موجود برای ایجاد درآمدهای پایدار در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کرده تا درآمدهای پایدار را برای شهرداری سده لنجان رقم بزنیم./
کد خبر 226399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.