حس تعلق شهروندان به اصفهان بزرگترین سرمایه اجتماعی شهر است

شهردار اصفهان با اشاره به لزوم تقویت حس تعلق به شهر گفت: امنیت اجتماعی و به دنبال آن امنیت ملی در سایه وفاق و همدلی مردم و همچنین حس تعلق به شهر شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،  مهدی جمالی‌نژاد در آئین آغاز به کار مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان با تبریک به مناسبت تقارن روز ورود تاریخی امام (ره) به ایران با آئین گشایش این سازمان مردم‌نهاد اظهار کرد: سبب خرسندی است که شاهد گشایش مجمع اموری داوری و میانجیگری در اصفهان، شهر صلح و دوستی هستیم.
وی با بیان اینکه بحث میانجیگری و داوری بحث جدیدی برای ایرانی‌ها نیست، افزود: داوری و میانجیگری از قدیمی ترین شیوه ها برای برقراری صلح و دوستی در ایران بوده است.
شهردار اصفهان با اشاره به سوابق تاریخی داوری و میانجیگری در ایران و سایر کشورها گفت: اگر ما به دنبال داشتن کشوری امن هستیم باید بدانیم پیش شرط داشتن این شرایط برخورداری از امنیت اجتماعی است.
وی انسجام و وفاق سرمایه اجتماعی را زمینه ایجاد امنیت اجتماعی دانست و اظهار کرد: برای ایجاد وفاق و انسجام در مردم نیز باید حس تعلق به شهر و حس تعلق به همنوع را تقویت کرد.
جمالی‌نژاد پابرجایی اصفهان از سال‌های گذشته تاکنون را ناشی از وجود حس تعلق عمیق مردم به این شهر  عنوان کرد و گفت: اصفهان این حس تعلق را ارزان به دست نیاورده، این حس عمیق در 200 محله اصفهان در طول اعصار گذشته به وجود آمده است.
وی اصفهان را شهر موزه بدون سقف ایران توصیف و اظهار کرد: این شهر، شهر اطمینان و ادب؛ شهر ذکر و تسبیح، شهر حیا و تواضع، شهر توازن، شهر شکر و شهر صلح و دوستی بوده است.
شهردار اصفهان یکی از مشخصات شهر اسلامی را حاکم بودن آرامش بر آن دانست و افزود: در یک شهر اسلامی مردم چند رنگ نیستند، با یکدیگر دوگانه برخورد نمی‌کنند و با یکدیگر همدل و همسو هستند.
وی با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته فرهنگ‌های اصیل و میراث معنوی ما در معرض فراموشی قرار گرفته است، گفت: بخشی از احیای این میراث بر عهده سازمان‌های مردم نهادی از جمله مجمع امور داوری و میانجیگری است.
جمالی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که این مجمع با یک همت بی‌منت بتواند نقش مهمی در کاهش حضور مردم در دادگاه‌ها و دادسراها داشته باشد و مسیر تبدیل شدن اصفهان به شهر صلح و دوستی را بیش از پیش هموار کند.
وی خاطرنشان کرد: با موفقیت مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان، می‌توان انتظار داشت که این نهاد به عنوان یک الگوی مناسب برای کاهش اختلافات و مراجعات به مراکز قضایی به سرعت به سایر استان‌های کشور تسری یابد./
کد خبر 218965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.