مردم بازیگران اصلی طرح «هر هفته با چند افتتاح»

نوآوري و خلاقيت، عدالت‌محوري و بهره‌برداري از پروژه‌هاي مختلف در شهر اصفهان از سياست‌هاي شهرداري در دوره جديد مدیریت شهرداری اصفهان است كه از آغاز فعاليت تاكنون اقدامات سازنده‌اي را با همکاری مردم مناطق 15گانه شهر در دستور كار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان ، شهرداري در اين دوره در كنار پروژه‌هاي نيمه‌تمام و بلندمدتي كه دارد، بهره‌برداري از پروژه‌هايي در محلات را در دستور كار قرار داده تا شهر، پويايي خودش را از دست ندهد و شهروندان فعاليت‌هاي شهرداري در راستاي توسعه شهر را حس كنند.
از اين رو رويكرد شهرداري در دوره جديد نسبت به بهره‌برداري از پروژه‌هاي مختلف در شهر اصفهان تغيير چهره داد و در قالب طرح «هر هفته با چند افتتاح» رخ‌نمايي كرد.
اين طرح نه تنها پويايي اجراي پروژه‌ها در شهر اصفهان را براي شهروندان يادآور شده است بلكه زمينه‌اي را فراهم ساخته تا عموم شهروندان بتوانند ساعتي بدون دريافت وقت قبلي و در دل محلات خود با مسئولان مديريت شهري ارتباط داشته باشند و دغدغه‌هاي خود را به صورت مستقيم و بدون نامه‌نگاري با آنها در ميان بگذارند.
مي‌توان افتتاح اين پروژه‌ها و نمايش اين خدمات به عموم شهروندان را خط بطلاني بر تفكر غلط جا افتاده نسبت به اين امر دانست كه در شهر اصفهان فقط خيابان‌‌هاي اصلي بزك مي‌شوند و اقدامي در خصوص ارائه خدمات به عموم مردم در محلات صورت نمي‌پذيرد.
اجراي طرح «هر هفته با چند افتتاح» كه عموماً در خصوص پروژه‌هاي محله‌محور نيز انجام مي‌شود به منظور افزايش سرانه‌‌هاي فرهنگي، تفريحي،‌ حمل و نقلي و ورزشي در محلات شهر اصفهان است كه تاكنون با افتتاح پروژه‌ها طي 11 هفته گذشته در اين زمينه با افزايش چشمگيري روبرو بوده‌ايم.
كاهش فاصله ميزان خدمات موجود در محلات از ديگر سياست‌هاي شهرداري اصفهان در اجراي طرح «هر هفته با چند افتتاح» است البته اين امر موجب غفلت مديران شهري از ارائه خدمات به محلات برخوردار نبوده و در اين زمينه نيز اقدامات شايسته‌اي انجام شده است.
سبد افتتاح پروژه‌‌هاي شهرداري اصفهان همه اقشار جامعه را شامل مي‌شود و در اين زمينه مي‌توان از افتتاح زورخانه براي مردان، بانوسرا براي زنان، مركز خلاقيت براي سنين مختلف و فضاهاي تفريحي و بوستان‌هاي محلي سخن به ميان آورد.
گفتني است كه در بهره‌برداري از اين پروژه‌ها تمام بخش‌هاي مختلف شهرداري و به وي‍ژه مديران مناطق 15گانه شهرداري اصفهان همكاري‌هاي ويژه‌اي را داشته‌اند كه اين هم‌افزايي و همكاري زمينه افزايش رضايت شهروندان به دنبال وفاي به عهد شهرداري در اجراي پروژه‌هايش را به وجود آورده است.
تازگي پروژه‌ها و همراه بودن نوع پروژه‌ها با نيازهاي اصلي شهر نيز از ديگر خصوصيات اجراي طرح هر هفته با چند افتتاح بوده است چرا كه تمام اين پروژه‌ها به دنبال نيازسنجي شهروندان به خدمات مختلف در محلات و خيابان‌هاي اصلي شهر اجرايي شده است.
براي نمونه مي‌توان از بهره‌برداري از پاركينگ طبقاتي هوشمند براي نخستين در اصفهان اشاره كرد. پروژه‌‌اي كه متناسب با نياز شهروندان خيابان هشت بهشت اصفهان با توجه به ترافيك بالاي موجود در اين محدوده راه‌اندازي شد و زمينه رضايت شهروندان با توجه به وجود مراكز جمعيتي از جمله مراكز درماني، تجاري و ... را فراهم شاخت.
راه‌اندازي نخستين بانوكده در اصفهان با عنوان بانوسراي آفتاب در شهر اصفهان نيز از ديگر پروژه‌هاي شاخص شهرداري اصفهان در قالب طرح «هر هفته با چند افتتاح» بود كه بيانگر ميزان توجه مديريت شهري اصفهان به بانوان در دوره جديد بوده است.
بهره‌برداري از 120 دوربين كنترل سرعت در معابر اصلي شهر اصفهان و همچنين بهره‌برداري از 170 اتوبوس يورو سه و چهار نيز از ديگر طرح‌هاي بهره‌برداري شده در قالب طرح «هر هفته با چند افتتاح» است كه در راستاي ساماندهي حمل و نقل و ترافيك در شهر اصفهان در كنار توجه به مسائل زيست محيطي به سرانجام رسيده‌اند.
اما بهره‌برداري از پمپ بنزين‌هاي كوچك در شهر اصفهان يكي از پروژه‌‌هاي جديد شهرداري اصفهان است كه عرصه جولان آلاينده‌‌ها در شهر اصفهان را تنگ خواهد كرد، پروژه‌اي كه به دنبال آن برنامه‌ريزي راه‌اندازي اين دست پمپ بنزين‌ها در 50 نقطه شهر اصفهان انجام شده است و با تحقق اين امر كاهش ترافيك در خيابان‌هاي اصلي شهر اصفهان و ايجاد صف‌هاي طولاني خودروها براي سوختگيري را نخواهيم داشت.
موزه علوم و فنون در منطقه 4 شهرداري اصفهان نيز از ديگر پروژه‌هاي جديد شهرداري اصفهان بوده است كه براي نخستين بار در اين كلانشهر خلاق اصفهان به دنبال سياست‌هاي شهرداري در تربيت نسلي خلاق و كارآفرين به بهره‌برداري رسيده است.
از ديگر پروژه‌هاي بهره‌برداري شده در شهر اصفهان در قالب طرح «هر هفته با چند افتتاح» نيز پروژه‌هاي ترافيكي، ساخت فرهنگسراها، بوستان‌هاي محلي و فضاهاي ورزشي بوده كه در گذشته و به صورت روتين نيز اجرايي مي‌شده است.
اما نکته مهمی که در تمامی این پروژه‌ها به چشم می‌آید این است که خانواده شهدا در محلات مختلف اصفهان، در حضور پرشور مردم آن منطقه و به نمایندگی از آنها، روبان طرح‌ها را می‌چینند و آن را در اختیار مردم قرار می‌دهند./
کد خبر 218557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.