تمدید روادید و صدور کارت موقت کار اتباع بیگانه در دفاتر کفالت اقامت

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تمدید روادید و صدورکارت موقت کار اتباع بیگانه در اصفهان از اول آذر ماه به مدت 40 روز در دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی انجام خواهد شد.​

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیف ا...علیخانی با اشاره به اینکه طرح تمدید روادید مرحله پنجم و صدور کارت موقت کار مرحله ششم اتباع افغانی دارای گذرنامه خانواری به طور همزمان در سراسر کشور اجرا خواهد شد، بیان داشت: تمام مشمولان طرح از اول آذر ماه به مدت 40 روز و تا تاریخ 10دی ماه 94 به منظور انجام امور اداری و بهره مندی از خدمات بیمه ای، به دفترکفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی مربوطه مراجعه کنند.
وی در خصوص کارت های موقت کار دوره ششم اتباع افغانی دارای گذرنامه خانواری، گفت: این کارت ها به رنگ سبز کم رنگ و از جنس pvc تهیه شده و مبنای صدور کارت های مذکور، بررسی و تائید استعلام های ارسالی دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان توسط این اداره کل و صرفاً از طریق سامانه سدک صورت می پذیرد.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تأکید کرد: عدم مراجعه برای دریافت کارت موقت کار در مهلت مقرر، به منزله اشتغال غیرمجاز تلقی می شود و به استناد بند (ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، در سال جاری کارفرمایانی که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز اشتغال می نمایند جریمه خواهند شد.
وی تصریح کرد: کارفرمایان مشمول پرداخت جریمه باید به ازاء هر روز اشتغال غیرمجاز تبعه مبلغ یک میلیون و 187 هزار و 375 ریال پرداخت نمایند.
علیخانی افزود: در صورت تکرار تخلف و عدم پرداخت توسط کارفرمایان، جریمه ابلاغ شده به میزان دو برابر افزایش و مراتب از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری می شود.
وی هزینه صدور کارت های موقت کار 8 ماهه را یک میلیون و 920 ریال و هزینه تمدیدکارت کار 8 ماهه را یک میلیون و 380 ریال به حساب خزانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد.
کد خبر 212136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.