واحدهای موزاییک سازی آلاینده به فضای سبز تبدیل می شوند

خبرگزاری ایمنا: مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان گفت: تا پایان امسال بخش اعظم مشاغل مزاحم و آینده را تملک نموده و این واحدهای آلاینده پس از تملک توسط شهرداری تبدیل به فضای سبز و یا کاربری های عمومی خواهند شد.

به گزارش ایمنا، محمدحسين جعفري فشاركي با بيان اين مطلب افزود: در سال جاری به صورت مراحله ای توافق هایی را با مالکان واحدهای موزاییک سازی منطقه انجام و تا پایان امسال بخش اعظم مشاغل مزاحم و آینده را تملک می کنیم.
وی اظهارداشت: در سال گذشته با مساعدت شهردار اصفهان مبلغی برای تملک این اراضی در نظر گرفته شد و با هماهنگی و برگزاری جلسات متعددی در استانداری اصفهان و شرکت شهرک های صنعتی در این باره برگزار گردید.
مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون ۹ مورد از کارگاههای مزاحم در این منطقه تملک شده است، تصریح کرد:در سال ۹۴ بیش از ۱۷ میلیارد تومان برای تملک این واحدها اختصاص داده شد. وی با ابراز خرسندی از اینکه کارگاههای ریخته گری اکنون این مهم را پذیرفته اند که باید جا به جا شوند، ادامه داد: تاکنون ۱۷ واحد سنگ کوبی در این منطقه تعطیل شده است .
وی یادآور شد:در سال ۹۴ به صورت مراحله ای توافق هایی را با مالکان واحدهای تملک نشده انجام خواهیم داد و تا پایان امسال بخش اعظم مشاغل مزاحم و آینده تملک و به فضای سبز و یا کاربری های عمومی تبدیل خواهند شد.
جعفري فشاركي در بخش دیگری از سخنان خود به ترافیک موجود در خیابان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت:خیابان امام خمینی یکی از شریان های ورودی اصفهان از سمت تهران است که با مشکلات ترافیکی رو برو می باشد و یکی از گره های ترافیکی این خیابان به خاطر میدان استقلال است و اگر مباحث ترافیکی آن حل شود روی این خیابان تاثیر مستقیم خواهد داشت.
وی اضافه کرد: طول این خیابان ۱۷ کیلومتر از میدان جمهوری اسلامی تا منطقه بختیاردشت است که این خیابان بین مناطق ۲ ، ۱۱ ، ۸ و ۱۲ تقسیم شده است.
مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان یادآور شد: برای رفع گلوگاه های میدان جمهوری تا میدان استقلال در برنامه ۹۵ برنامه ریزی می شود.
وی با بیان اینکه خیابان امام خمینی همچنان با مشکل ترافیک دست و پنجه نرم می کند ، افزود: معتقدم اگر در کندروهای امام خمینی در محدوده منطقه ۱۲ و ۲ ، آزادسازی انجام شود، به طور قطع شاهد کاهش مباحث ترافیکی خواهیم بود.
جعفري فشاركي در ادامه از آزاد سازی پل شهیدان امینی (شاهپورجدید) خبر داد و گفت: عملیات احداث این پروژه تا ۳ ماه دیگر به پایان می رسد و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی در خصوص آسفالت معابر سطح منطقه ۱۲ اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آسفالت معابر منطقه ۱۲ در نظر گرفته بودیم که این رقم امسال به ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است./۴۱۰
کد خبر 190514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.