تكذيب بازگشايي دفاتر ديپلماتيك در تهران و واشنگتن/ هشدار يک وزير به کارکنان درباره گرفتن زيرميزي

خبرگزاری ایمنا: "اخبار ویژه" ، "شنیده ایم که..." ، "جهت اطلاع" ، "دیگه چه خبر" و ... عناوین ستون های پرخواننده ای است که مطبوعات روز کشور برای انتشار خبرهای ویژه از آنها استفاده می کنند. این اخبار معمولا خبرهای غیررسمی، درگوشی و ناشنیده ای است که منبعش منابع مطلع و موثق است.

به گزارش ایمنا، روزنامه‌های امروز يكشنبه 20 ارديبهشت 94 در ستون اخبار ویژه خود خبرهای مختلف و متنوعی را به عرصه افکار عمومی آورده‌اند.
برخی از این خبرها را در ادامه می‌خوانید.
اعتماد
بازگشت مبارك به زندان

روز گذشته دادگاه تجديد نظر حسني مبارك و فرزندانش در پرونده موسوم به «كاخ هاي رياست جمهوري» برگزار شد و هر يك از متهمان به سه سال زندان محكوم شدند. حسني مبارك، رييس جمهور سابق مصر به همراه علاء و جمال مبارك دو فرزند وي از سوي دستگاه قضايي مصر متهم شده بودند كه ١٢٥ ميليون پوند مصري در زمان رياست جمهوري مبارك از بودجه عمومي كاخ هاي رياست جمهوري را به شكل غيرقانوني تصرف كرده اند. دادگاه علاوه بر سه سال حبس، متهمان را به پرداخت ١٢٥ ميليون پوند مصري به عنوان غرامت و بازگرداندن اموال تصرف شده نيز محكوم كرد. دادگاه روز گذشته در واقع براي تجديدنظر درباره حكم صادره در سيزدهم ژانويه ٢٠١٤ بود. دادگاه قاهره در آن زمان مبارك و پسرانش را از اتهامات وارده تبرئه كرد كه به موجب اين احكام وي و فرزندانش آزاد شدند اما شاكيان پرونده عليه اين حكم درخواست تجديدنظر كردند. وكيل مدافع مبارك و فرزندانش تا ٦٠ روز ديگر مهلت دارند تا عليه اين حكم دادگاه تجديد نظر به مرجع بالاتر يعني دادگاه استيناف اعتراض كنند و براي اين اعتراض خود دلايل لازم را ارايه دهند. در صورت قبول دلايل وكيل مبارك، دادگاه استيناف بار ديگر حكم به بررسي پرونده در دادگاهي ديگر خواهد داد. دادستان مصر تا زمان اعتراض وكيل مدافع مبارك و راي دادگاه استيناف، مبارك و فرزندانش را به زندان بازگرداند. علاوه بر اين پرونده اكنون عليه حسني مبارك و فرزندانش اتهام اختلاس در بورس نيز باقي مانده است كه البته حتي در صورت محكوم شدن مشكل چنداني براي آنها ايجاد نخواهد كرد.
حزب «اميد ملت» تشكيل مي‌شود
يك نماينده مجلس شوراي اسلامي از تشكيل حزب «اميد ملت» با حضور جمعي از فعالان سياسي و نمايندگان سابق و ادوار مجلس خبر داد. جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در حال انجام اقدامات اوليه براي تشكيل حزب هستند كه تاكنون نام «اميد ملت» را برايش برگزيده اند. در همين زمينه، اسماعيل جليلي، نماينده مردم مسجدسليمان در مجلس در گفت وگو با فارس، گفت: جمعي از نمايندگان مجلس در تلاش هستند تا حزب «اميد ملت» را با حضور نمايندگان فعلي و ادوار تشكيل دهند. وي با اعلام اينكه قرار است جمعي از فعالان معتدل جريانات مختلف سياسي در اين حزب حضور يابند، خاطرنشان كرد: حزب «اميد ملت» با منش اعتدالي حركت خواهد كرد و تمامي افراد معتدل حاضر در جريان هاي سياسي مي توانند در آن حضور يابند. نماينده مردم مسجدسليمان اولين گام براي فعاليت رسمي حزب «اميد ملت» را انتخابات پيش روي مجلس عنوان كرد و گفت: تاكنون چند جلسه براي تشكيل اين حزب برگزار شده اما در حال حاضر به دليل تعهد اخلاقي كه به دوستان داده شده، نمي توانم جزيياتي از افراد حاضر در جلسه و تصميمات ارايه كنم. جليلي همچنين خاطرنشان كرد: قرار است تا سه هفته ديگر ضمن تهيه و تدوين اساسنامه حزب، درخواست صدور مجوز را به وزارت كشور ارسال كنيم.
تكذيب بازگشايي دفاتر ديپلماتيك در تهران و واشنگتن
نمايندگي دايم ايران در سازمان ملل گزارش واشنگتن پست مبني بر بازگشايي دفاتر ديپلماتيك در تهران و واشنگتن را تكذيب كرد. به گزارش «اعتماد»، حميد بابايي، مسوول بخش مطبوعاتي نمايندگي دايم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد تاكيد كرد: هيچ گونه ارتباطي بين جابه جايي ساختمان دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران در واشنگتن و مذاكرات هسته اي وجود ندارد. مسوول بخش مطبوعاتي نمايندگي دايم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در واكنش به گزارش واشنگتن پست گفت: مجوز تغيير ساختمان دفتر حفاظت منافع جهوري اسلامي ايران در واشنگتن سال گذشته و با مكاتبات انجام شده بين دفتر حفاظت منافع و وزارت امور خارجه امريكا در پي افزايش حجم درخواست هاي كنسولي و محدود بودن فضاي ساختمان قبلي به دليل فرسودگي و قدمت محل گرفته شده است و اصولاهيچ ارتباطي با مذاكرات جاري درخصوص مسائل هسته اي وجود ندارد.
جام جم
هنر رقص شاه سعودی

یک پایگاه اطلاع رسانی عربی با اشاره به نقاط قوت و ضعف سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی او را فردی آگاه به فنون رقص و بی بهره از هنر سخنوری معرفی کرد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " العهد" روز شنبه در گزارشی نوشت: سلمان بن عبدالعزیز درصدمین روز به دست گرفتن قدرت شمشیربه دست می رقصید؛ مانند جنایتکارانی که برروی خون قربانیانشان می رقصند و درحالی که قربانیانش افزایش یافته است.
این سایت با انتشار فیلمی ازرفتارهای سلمان ، از موضوعی یاد می کند که ازضعف حافظه و یا ضعف اطلاعاتی پادشاه عربستان حکایت دارد.
العهد به نقل از یک منبع لیبایی نوشت که سلمان از علی زیدان نخست وزیر لیبی که اخیرا میهمان وی بوده خواست تا سلامش را به برادر سرهنگ قذافی برساند ؛ آن هم پس از گذشت دو سال از کشته شدن سرهنگ قذافی در جریان انقلاب لیبی.
پایگاه اطلاع رسانی عربی العهد افزود که هم اکنون چنین فردی بر کرسی قدرت بزرگترین کشورصادر کننده نفت نشسته و در دیدارهای رسمی به چپ و راست مایل می شود. سلمان که هم اکنون جنگ خونینی را به بهانه حمایت از مشروعیت و بازگرداندن امید علیه مردم بیگناه و بی دفاع یمن به راه انداخته هیچ تفاوتی میان " ثبات " و دیگر واژه ها نمی داند؛ او توان این را دارد که خود را مضحکه دیگر پادشاهان قرار دهد.
وی در یکی از میزبانی هایش ، اشتباه فاحشی مرتکب شد که اگر رئیس جمهوری هر کشور دیگری بود ،فورا استعفا می کرد و برای بازنگری در آموزش خود را در مدرسه سربسته ای زندانی می کرد اما وی ازخودش خجالت نمی کشد.
العهد با اشاره به موضوع بیعت گرفتن های اجباری از مردم برای پادشاه ، ولیعهد و جانشین او نوشت : سلمان در قرن بیستم عکس خود را درمدارس قرار می دهد تا کودکانی که ازمقابل آن عبورمی کنند دستان خود را برای بیعت در دستان وی بگذارند بله این است نمونه عقب مانده یک حکومت.
محاکمه نفر دوم منافقین در پاریس
مهدی ابریشمچی نفر دوم گروهک تروریستی منافقین پنجشنبه در دادگاه پاریس به اتهام فعالیت های تروریستی و فساد مالی، پولشویی و... محاکمه شد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان، مهدی ابریشمچی ملقب به مهدی تهرانی نفر دوم گروهک تروریستی منافقین پنجشنبه ۷ می ۲۰۱۵ مصادف با ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ در دادگاه پاریس به جرم فعالیت های تروریستی و فساد مالی محاکمه شد.
گرچه گروهک منافقین تلاش فراوانی در برگزاری این جلسه در سکوت خبری داشت، ولی تعداد زیادی از مخالفان و اعضای سابق این گروهک در محل برگزاری این محاکمه جهت اعتراض و افشای دیگر جنایت این تروریست تجمع کردند.
ابریشمچی عضو قدیمی مرکزیت گروهک منافقین در کنار مسعود رجوی و مریم قجر عضدانلو (مریم رجوی) در تمام جنایات این گروهک به عنوان یکی از عناصر و فرماندهان اصلی به حساب می آید.
وی پس از فرار از ایران در «اورسوراواز» برای حفظ سمت خود و ارتقای آن از ارتباط نامشروع و خیانت همسر خود مریم قجرعضدانلو با مسعود رجوی آن هم قبل از طلاق فیروزه بنی صدر (دختر ابوالحسن بنی صدر و همسر سابق رجوی) چشم پوشی کرد و حاضر به قبول ازدواج همسر خود با سرکرده گروهک منافقین شد.
گروهک منافقین هفته گذشته در سایت خود در ضمن گزارشی به تصمیم جدید اتحادیه اروپا و به طور مشخص کشورهای اروپایی ۱+۵ یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه برای قرار دادن دوباره گروهک منافقین در لیست تروریسم، اقرار کرده بود. تصمیمی که محاکمه سران جنایتکار منافقین از جمله تبعات آن خواهد بود.
اصلاح طلبان با لیست کامل وارد انتخابات شوند
یک فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد فراهم بودن شرایط لازم برای حضور اصلاح طلبان در رقابت های انتخاباتی مجلس، گفت: اصلاح طلبان خود باید شرایط را برای حضور در انتخابات برای خود فراهم کنند.
محمدرضا خاتمی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر این که «قرار نیست فرش قرمزی برای اصلاح طلبان پهن شود» درباره روند رسیدن اصلاح طلبان به اجماع در مورد انتخابات آتی مجلس، اظهار کرد: اصلاح طلبان در این زمینه در حال تلاش هستند. اراده همه اصلاح طلبان بر این است که به اجماع برسند مقدمات این امر نیز فراهم شده است. ان شاءالله در آینده این سازوکار و اجماع فراهم شود و امیدواریم که اصلاح طلبان بتوانند با لیستی کامل و واحد در انتخابات مجلس شرکت کنند.
وی با اشاره به اظهارات اخیر محمدرضا عارف مبنی بر این که «استراتژی اصلاح طلبان کسب اکثریت مجلس است»، خاطرنشان کرد: همه کسانی که در انتخابات ها شرکت می کنند هدف شان این است که بتوانند پیروز شوند. حال طبیعی است که برای پیروزی و کسب حداکثر آراء هدف گذاری هایی می کنند و برای رسیدن به آن اهداف تلاش هایی انجام می دهند.
خوشبینی به توافق هسته ای با ایران
وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد شانس فوق العاده ای برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد علی رغم کار سخت( باقی مانده ) شانس فوق العاده ای برای رسیدن به توافق هسته ای وجود دارد.
ارنست مونیز در مصاحبه با چارلی رز در شبکه پی بی اس گفت همه طرفها موافقت کرده اند که در پایان ماه ژوئن(۱۰ تیر) به نتیجه برسند.
وی در پاسخ به این سوال که در صورت عدم رسیدن به توافق چه اتفاقی می افتد گفت نمی توان کاملا حدس زد اما می دانیم که کنگره به احتمال زیاد به اقدامات اضافی دست خواهد زد.
خراسان
هشدار يک وزير به کارکنان درباره گرفتن زيرميزي

بر اساس ابلاغيه يکي از وزراي اقتصادي به تمامي مديران و ادارات زيرمجموعه، تاکيد شده است با توجه به لزوم ارتقاء سلامت اداري و صيانت از حقوق مردم در اين وزارتخانه، دريافت هرگونه وجه نقد به هر عنوان توسط کارکنان با هرگونه رابطه استخدامي، خارج از سيستم بانکي و معرفي حساب به نام افراد حقيقي ممنوع بوده و مرکز حراست و مسئولان بازرسي بايد به شدت نسبت به اين موضوع حساسيت داشته و گزارشات ارسالي را پيگيري کنند.
دستور دولت به شهرداري‌ها براي حمايت از توليدکنندگان ايراني
بر اساس ابلاغيه يک مسئول ارشد اجرايي که از طريق وزارت کشور براي همه شهرداري هاي سراسر کشور ارسال شده، تاکيد شده است با توجه به ضرورت حمايت از اقتصاد ملي و توليدکنندگان ايراني، شهرداري ها بايد هر ۶ ماه يک‌بار گزارشي از حمايت خود از فعاليت و تسهيلات ارائه شده به افراد حقيقي و حقوقي طبق مفاد و دستورات قانوني ابلاغ شده به اين شهرداري ها را تهيه و در سامانه اي که به همين منظور ايجاد مي شود، بارگذاري کنند.
كيهان
خواست آمریکا از توافق اتمی مطیع کردن ایران است!

«آیا می‌توان ایران را با توافق اتمی، سرانجام مطیع کرد؟ بعید است.»
این سؤال و پاسخ را روزنامه آمریکایی یو.اس.ی.تودی مطرح کرد و نوشت: ما به سرعت در حال نزدیک شدن به نقطه عطفی حساس در قرن جدید هستیم، برهه‌ای که مورخان از آن به عنوان مقطعی مهم در تغییر روابط آمریکا با خاورمیانه یاد می‌کنند. آن زمان حساس سی‌ام ژوئن، پایان ضرب‌الاجل تعیین شده برای امضای توافق نهایی با ایران است.
اگر این اتحاد به دستیابی به توافق نهایی منجر شود، می‌تواند به بازگشت ثبات به آشوب زده‌ترین منطقه روی کره زمین کمک کند. علاوه بر آن می‌تواند نشان دهنده نخستین پیشرفت در مذاکرات کاهش برنامه هسته‌ای از زمانی باشد که رئیس جمهور اوباما پنج سال پیش توافقی را با روسیه به امضا رساند. اما هنوز جزئیات این توافق باقی مانده است و همه می‌دانند که شیطان در جزئیات نهفته است.
نویسنده در ادامه از سه بعد توافق ایران را مورد بررسی قرار داد. به اعتقاد وی روسیه و چین بیش از آنچه انتظار می‌رود قدرت دارند. آنها به عنوان اعضای دایم شورای امنیت از حق وتو برخوردارند هیچگاه با تحریم‌های ایران موافق نبوده‌اند. علاوه بر آن که آنها تنها نیستند،‌به محض لغو تحریم‌ها کشورهای اروپایی و آسیایی و آمریکا برای تجارت با ایران تلاش خواهند کرد. اگر ایران نقض پیمان کند،‌احتمالی که آن را باید جدی گرفت آنگاه برای از سرگیری تحریم‌های این کشور به توافق نظر از جمله از جانب مسکو و پکن نیاز داریم.
از طرف دیگر باید اطمینان یابیم که همسایه‌های ایران از جمله عربستان سعودی، مصر و ترکیه که تردید دارند توافق هسته‌ای بتواند به خلع سلاح ایران منجر شود، از اوضاع به وجود آمده برای تسلیح بیشتر خود استفاده نمی‌کنند.
یو‌اس‌ای‌تودی افزود: بازرسان آژانس باید دسترسی کامل به تأسیسات نظامی و غیرنظامی ایران داشته باشند. این موضوع هنوز مورد اختلاف است. به یمن مخالفت‌های آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران فقدان بازرسی نظامی می‌تواند به کل توافق آسیب برساند. این مسئله‌ای نیست که باب میل ایران باشد.
روزنامه آمریکایی در پایان نوشت: حتی اگر اوضاع در سی‌ام ژوئن هم خوب پیش برود، بعید است توافق هسته‌ای دست کم در کوتاه مدت حاصل شود مگر این که ایران دیگر عملکردهای خود را به عنوان مثال حمایتش از اسد در سوریه، ‌نفوذش در عراق و لبنان، دامن زدن به بحران یمن یا حمایت از تروریسم تغییر دهد. این در حالی است که اگر تحریم‌های ایران لغو شود، پول بیشتری در اختیار این کشور خواهد بود تا صرف چنین فعالیت‌هایی کند.
مژدگانا که گربه عابد شد!
استاد سکولار دانشگاه تهران و حامی حذف دروس اسلامی از رشته علوم سیاسی، به علما و مراجع معترض به اظهارات ناپخته رئیس‌جمهور حمله کرد.
احمد نقیب‌زاده که ۲ دهه پیش پیگیر حذف دروس اسلامی از رشته علوم سیاسی در دانشگاه تهران بود، در نامه‌ای سرگشاده به حضرات آیات مکارم شیرازی و محمد یزدی نوشت: رئیس‌جمهور روحانی ما مطلبی گفتند که من فکر می‌کردم توضیح واضحات می‌دهند که می‌گویند وظیفه پلیس اجرای شرع و قرآن نیست و نمی‌دانستم که کار شرع و اجرای قوانین آن را می‌توان به دست هر کس سپرد. وقتی اعتراض آیات عظام را دیدم از خود پرسیدم پس تخصص خود این حضرات چه می‌شود؟ مگر نه اینکه قاضی مجتهد شرع باید به اجرای احکام شریعت بپردازد که سالیان دراز از عمر خود در گوشه حوزه‌ها صرف آموختن این احکام کرده است؟
در بخش دیگری از این نامه آمده است: «از قضا روحانیت ما پیش از این هم یک اشتباه مهلک دیگر مرتکب شده است که برای من بسیار جای سوال بوده است و آن اینکه کار منبر و وعظ را به مداحانی سپرده است که بعضا جز یک صوت خوش و گاهی ناخوش چیز دیگری در منقار ندارند.»
وی می‌افزاید: «ما در کار بزرگان فضولی نمی‌کنیم، فقط سوال داریم که اگر افراد پلیس صلاحیت رسیدگی به امور دینی را دارند تا پس از این مسائل دینی خود را از پلیسان و پاسبانان بپرسیم و مزاحم روحانیون والاتبار نشویم. حقیقتا عجب رئیس‌جمهور ناواردی داریم و گویا همان احمدی‌نژاد مکلا متشرع‌تر بود و ما نمی‌دانستیم.»
آنچه قابل تأمل است مواضع بعضا نادرست و لیبرالی آقای روحانی درباره اسلام است که موجب گستاخی عناصری از این دست علیه روحانیت می‌شود. پیش از این اظهارات روحانی با اعتراض حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی‌گلپایگانی و نوری ‌همدانی مواجه شد. اما آنچه درباره نامه اخیر قابل تأمل است، هویت نویسنده آن است که تظاهر به نگرانی برای منبر و روحانیت و مرجعیت می‌کند، حال آن که خود سابقه‌دار معارضه با دروس اسلامی است.
کد خبر 190099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.