سالروز آتش زدن مسجد جامع کرمان توسط مزدوران رژيم پهلوي

خبرگزاري ايمنا: چنين روزي (بيست و چهارم مهرماه) در تاريخ مبارزات ملت مسلمان ايران براي به پيروزي رسيدن انقلاب اسلامي مصادف با واقعه‌ي دلخراش به آتش کشيدن مسجد جامع کرمان توسط مزدوران رژيم سفاک پهلوي است.

به گزارش ايمنا، در روز بيست و چهارم مهرماه سال 1357 هجري شمسي (دو ماه پيش از به پيروزي رسيدن انقلاب شکوهمند اسلامي ايران) جمعيتي در حدود بيست هزار نفر از مردم مسلمان کرمان به‌منظور بزرگداشت اربعين شهداي واقعه‌ي هفدهم شهريورماه تهران و نخستين سالگرد شهادت آيت‏الله مصطفي خميني، کليه‌ي مغازه‏ها را تعطيل کرده و در مسجد جامع کرمان اجتماع کردند.
ناگهان حدود سي‌صد نفر از عوامل و مزدوران رژيم سفاک پهلوي در لباس زاغه‏نشينان معروف به کولي با در دست داشتن چوب و ميله‌ي آهني و با شعار جاويد شاه به مسجد جامع کرمان حمله کردند.
مزدوران رژيم با ميله و چوب به جان مردم شرکت‌کننده در مراسم افتاده و پس از ضرب و شتم، قسمتي از وسائل مسجد و ساختمان از جمله قرآن‏ها را به آتش کشيدند.
علاوه بر آن مغازه‏هايي را که تصوير حضرت امام خميني (ره) را نصب کرده بودند، غارت نموده و به آن‌ها صدمات فراواني زدند.
هدف رژيم پهلوي از ايجاد اين بلوا، بر هم زدن اجتماع بزرگ مردم مسلمان و ايجاد رعب و وحشت آن هم به اسم مردم بود. اين حادثه موجب نفرت شديد مردم شد و حضرت امام خميني (ره) در پيامي، اين اعمال را نتيجه‌ي حمله‏هاي جنون‏آميز دانستند.
کد خبر 18145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.