پرداخت 18 میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی در سمیرم

خبرگزاری ایمنا:فرمانده بسیج ناحیه سمیرم گفت: با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان سمیرم 18 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در سمیرم پرداخت شده است

به گزارش خبرنگار ایمنا از سمیرم، حسن عجمی با بیان این که وجود تحریم‌های اقتصادی نباید مانعی برای پیشرفت و توسعه کشور محسوب شود، اظهار داشت: هنر این است که بتوانیم نظام، فرهنگ و سیاست کشور را با ارزش افزوده‌ای که از سوی اندیشه‌های خردمند، کارآمد و کارآفرین، دلسوز و فداکار به دست می‌آید به سمت پیشرفت و توسعه همه‌جانبه هدایت کنیم.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی دستور اسلام و تأکید رهبر معظم انقلاب است و عمل به سیاست‌های ابلاغی آن نسخه نجات‌بخش و راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور به شمار می‌رود.
عجمی با اشاره به شرایط اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از شرایط اقتصاد مقاومتی افزایش راندمان، کیفیت و قدرت رقابت بوده که در مقابل آن باید مصرف سوخت و قیمت تمام شده آن کاهش یابد در کشورهای پیشرفته ساعت کار مفید حدود ۹ ساعت است اما در ایران کمتر از این مقدار است.
فرمانده بسیج ناحیه سمیرم با اشاره به طرح های اجرا شده اقتصاد مقاومتی در سمیرم گفت: با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان سمیرم برای ۱۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
وی افزود: ۱۵ طرح صنایع دستی ،۱ طرح گلخانه،۵ طرح صنایع تبدیلی و بسته بندی، راه اندازی ۱۱ واحد مشاغل خانگی ، راه اندازی ۵ طرح پرورش شتر مرغ ،حمایت و توسعه بالغ بر ۴۰ طرح اشتغالزا، اعطای18 میلیارد ریال تسهیلات قض الحسنه اشتغالزائی، ۵۰ طرح پرورش دام سبک از جمله طرح های اجرائی این سیاست در شهرستان سمیرم است.
عجمی با اشاره به برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و کارآفرینان موفق در سطح شهرستان سمیرم به دیگر طرح های اجرا شده اقتصاد مقاومتی در سمیرم پرداخت و گفت: ۱۰ طرح پرورش دام سنگین ،۱۵ کارگاه پرورش قارچ خوراکی ،۱ طرح پرورش کبک ، ۵ طرح پرورش مرغ بومی، ۲۰ طرح ورمی کمپوست، ۱۵ طرح پرورش ماهی در استخر های کشاورزی، ۱۰ طرح پرورش زنبور عسل و ۴ طرح کاشت زعفران اشاره کرد./
کد خبر 181196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.