۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

آشنایی با معروف‌ترین نوابغ ایرانی در جهان/ 1

امید کردستانی، سهامدار و معاون ارشد گوگل را بشناسید+عکس

این نابغه ایرانی گوگل را به داغ‌ترین بازار تبلیغات جهانی تبدیل کرده است
امید کردستانی، سهامدار و معاون ارشد گوگل را بشناسید+عکس

خبرگزاری ایمنا: شرکت گوگل بسیاری از موفقیت‌های خود را مدیون تلاش‌های امید کردستانی، مدیر ارشد ایرانی است که اکنون به عنوان مدیر بازرگانی، سهامدار و معاون ارشد این شرکت مشغول به کار است.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا شرکت گوگل که در زمینهٔ جستجوی اینترنتی، و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند، بسیاری از موفقیت های خود را مدیون تلاش های امید کردستانی، مدیر ارشد ایرانی است که اکنون به عنوان مدیر بازرگانی، سهامدار و معاون ارشد این شرکت مشغول به کار است. به گفته هفته نامه تایم، امید کردستانی بزرگ‌ ترین سایت جست‌وجوگر دنیا را به داغ‌ترین بازار تبلیغاتی تبدیل كرده كه فقط در ظرف ۱۸ ماه توانسته است از بیش از ۱۰۰ هزار آگهی‌كننده تبلیغاتی سبقت بگیرد. وی در زمینه ارائه خدمات جهانی خرید و فروش كالا، سود فراوانی را نصیب بخش خصوصی سایت گوگل كرده است، به گونه ای که امروزه ۹۹ درصد درآمد گوگل از طریق آگهی های بازرگانی تامین می شود.
امید کردستانی در سال ۱۹۶۳ میلادی در تهران به دنیا آمد. وی پس از مرگ پدرش در زمانی که تنها ۱۴ سال داشت به ایالت کالیفرنیا مهاجرت کرد و مدرک مهندسی برق خود را از دانشگاه ایالتی سن خوزه کالیفرنیا گرفت، سپس در شرکت " هیولت پاکارد " که اکنون یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات جهان است و تقریبا در تمامی کشورها فعالیت می‌کند مشغول به کار شد. کردستانی برای رسیدن به اهداف تجاری خود، چندین سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۱ مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشته "مدیریت ارشد کسب و کار" از دانشگاه استنفورد گرفت.
وی دارای بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه فناوری های سطح بالا در شرکت‌های پیشرو اینترنتی نظیر "نت‌اسکیپ" است که فعالیت آنها به ارائه مجموعه نرم‌افزارهای اینترنتی، مرورگر وب، پورتال‌های وب و خدمات اینترنتی محدود می شود. در واقع موفقیت چشمگیر کردستانی در شرکت نت اسکیپ باعث شد که این مدیر ایرانی در سال ۱۹۹۹ به کادر اجرایی ۱۱ نفره گوگل اضافه شود. وی توانسته است درآمد فروش شرکت گوگل را به ۳ میلیارد دلار افزایش دهد.

/۱۱۰
کد خبر 172243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.