ماه و صورت فلكي قوس به مبارزه با يكديگر مي‌روند

خبرگزاري ايمنا: روز چهارشنبه شما مي‌توانيد مقارنه ۴ درجه‌اي ماه و صورت فلكي قوس را در آسمان مشاهده كنيد.

اين هفته با ورود به ماه صفر و ماه نو آسمان روشن‌تر از ديگر زمان‌ها است به عبارتي نمايش ستاره‌ها در پهنه آسمان به سختي قابل مشاهده است.
بنابراين بهترين زمان براي مشاهده آسمان شب، آخر شب‌ها و مكان‌هايي دور از شهر بدون آلودگي نوري است.
تربيع اول ماه
در اين روزها شما شاهد تربيع نخست ماه صفر در آسمان هستيد، در ساعت ۱۳:۳۶ دقيقه روزهاي نخست هفته شما مي‌توانيد تربيع ماه را در آسمان مشاهده كنيد.
اين تربيع حدود ۸ روز از گذشت ماه نو رخ مي‌دهد، در اين حالت ۵۰ درصد سطح ماه روشن است و فاصله ماه تا خورشيد در حدود ۹۰ درجه بوده و ماه به صورت نيمه مشاهده مي‌شود، از اين پس سطح ماه هر شب روشن‌تر شده و بزرگتر ديده مي‌شود اما در تربيع دوم ماه نيمه ديگر ماه روشن مي‌شود.
مقارنه مريخ و خوشه باز M۷۵
روز چهارشنبه ۱۲ آذر اهالي زمين شاهد مقارنه مريخ و خوشه باز M۷۵خواهند بود، در اين حالت سياره سرخ مريخ در فاصله ۴ درجه‌اي از اين خوشه باز قرار مي‌گيرد، اين خوشه در زمان مقارنه در سمت چپ مريخ قرا ر دارد.
گفتني است اين خوشه باز در ليست اجرام مسيه و در صورت فلكي قوس قرار گرفته است كه در شب‌هاي پاييزي به راحتي در آسمان قابل مشاهده است.
زهره، مريخ و زحل ميهمان آسمان اين شب‌ها
در اين هفته و به كل ماه آذر زهره در افق غربي قابل مشاهده است كه بعد از غروب خورشيد مي‌توانيد آن را به راحتي رصد كنيد.
مريخ نيز بعد از غروب اما مدتي طولاني قابل رصد است، در واقع براي مشاهده هر چه بهتر اين سياره بايد منتظر بمانيم تا نور كامل ماه محو شود در نهايت اينكه سياره سرخ نيز در افق غربي قابل مشاهده است.
زحل اما در افق شرقي مشاهده مي‌شود شما مي‌توانيد كمي بعد از طلوع خورشيد آن را در آسمان مشاهده كنيد.
کد خبر 171309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.