مرتضی آتش زمزم: جایزه خانه سینما را به  معنای حمایت از زاینده رود می‌دانم

خبرگزاری ایمنا: فیلم "رودی که کشته شد" به کارگردانی مرتضی آتش زمزم جایزه ویژه هیئت داوران در جشن مستند خانه سینما را کسب کرد.

کارگردان این مستند در رابطه با کسب این جایزه در جشن خانه سینمای ایران به ایمنا گفت: من این جایزه را به معنای حمایت سینمای ایران از زاینده رود می دانم.
مرتضی آتش زمزم در رابطه با مضمون فیلمش گفت: "رودی که کشته شد" در رابطه با زاینده رود خشک، دلایل خشکی‌اش و تاثیرات وآسیب‌های این خشکی بر میراث فرهنگی، محیط زیست و مردم اصفهان به ویژه کشاورزان ساخته شده است .
آتش زمزم اضافه کرد: این فیلم درد دل مستقیم مردم اصفهان با مسئولین طراز اول نظام جمهوری اسلامی است و به همین دلیل هیچ مسئولی در آن صحبت نمی‌کند.
وی افزود: از نکات قابل توجه این فیلم سطح بالای اطلاعات و آگاهی مردم خصوصا کشاورزان اصفهانی است که به نوعی شاید پاسخی بر بی تدبیری برخی مسئولین در رابطه با خشکی زاینده رود باشد.
این کارگردان به جلسات پخش فیلم برای مسئولین عالی رتبه و مختلف نظام اشاره کرد.
کارگردان این فیلم در حالیکه از رسانه‌های اصفهان به دلیل اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ناکافی گله مند بود؛ به خبرنگار فرهنگ وهنر ایمنا گفت: با رسانه های داخل اصفهان به جز دو ، سه مورد مصاحبه نمی‌کنم زیرا کارکردی که باید داشته باشند را ندارند و به درستی به رسالتشان عمل نمی کنند.
گفتنی است؛ آتش زمزم هنگام دریافت جایزه در جشن خانه سینما خشکی زاینده رود را ۳۰ درصد به خاطر مسائل طبیعی و ۷۰ درصد به علت سوءمدیریت و برداشت‌های غیرقانونی دانست.
شایان ذکر است، فیلم "رودی که کشته شد" محصول ۱۳۹۱ در اصفهان است. عوامل و دست اندراکارن این فیلم عبارتند از: کارگردان: مرتضی آتش زمزم، تهیه کننده : محسن آتش زمزم، تصویربردار: سعید منتظری، صدابردار: مسعود اردلانی، تدوین: کاووس آقایی، دستیارکارگردان: امیر حسین مدرس، مدیر تولید: ابوالفضل آتش زمزم، نریشن: خسرو خسرو شاهی، کارشناس و محقق: غلامحسین سیف الهی و مهدی طاهری، تهیه شده در مرکز صدا و سیمای استان اصفهان
کد خبر 161010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    3
    دستت درد نکنه. خدا خیرت بده

    پاسخ سایت: 0

  • کامران ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    2
    تلاقی فرهنگ و منطق راهکار مقابله با قطع همیشگی زاینده روده

    پاسخ سایت: 0