۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

خبرگزاری ایمنا: مرکز خصوصی علوم اعصاب آلمان به شکل مغز انسان ساخته شده است و متشکل از پزشکان مشهور از سراسر جهان می باشد که بهترین فن آوری های پزشکی را برای مراقبت از بیماران عصبی فراهم می آورند.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا پروفسور مجید سمیعی پزشک سرشناس ایرانی و یکی از مشهورترین جراحان مغز و اعصاب و همچنین بنیانگذار رشته جراحی قاعده جمجمه در جهان است . دکتر مجید سمیعی اکنون ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی در هانوفر آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان ‌گذار آن بوده است. در این موسسه پیچیده ترین جراحی های مغز انجام می شود و ساختمان آن از لحاظ معماری شاهکار محسوب می شود، زیرا به پیشنهاد دکتر سمیعی آرشیتکت ها آن را شبیه مغز انسان ساخته اند. همچنین دکتر سمیعی شاگردان زیادی تربیت کرده ‌است که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب می پردازند. وی اکنون عمل ‌های جراحی سنگین در قاعده مغز را انجام می ‌دهد و در اغلب کنگره‌های جراحی مغز و اعصاب جهان به عنوان سخنران مدعو شرکت می‌ کند.
در این گزارش به معرفی خدمات، معماری و تکنولوژی های پزشکی مرکز علوم اعصاب در هانوفر آلمان می پردازیم:

معرفی
مرکز خصوصی علوم اعصاب آلمان متشکل از پزشکان مشهور از سراسر جهان است که بهترین فن آوری های پزشکی را برای مراقبت از بیماران عصبی فراهم می آورند. این در حالی است که اکنون فعالیت عمده این مرکز بر روی بیماری های مغزی نظیر تومورهای مربوط به قاعده جمجمه، ناهنجاری های شریانی، آنوریسم و کاورنوما (بیماری های عروق مغزی) و همچنین بیماری های نخاعی و ستون فقرات و بیماری های اعصاب محیطی متمرکز است. فناوری های پزشکی این مرکز شامل آنژیوگرافی در حین عمل است که فرصت بی نظیری برای همکاری جراحان اعصاب و رادیولوژیست ها فراهم می آورد. تکنیک آنژیوگرافی در حین عمل، مزیت بزرگی برای درمان تومورهای دشوار و یا ناهنجاری عروقي مغز محسوب می شود. همچنین تجهیزات پزشکی این مرکز بی نظیر است و تکنولوژی عکسبرداری در عمل های جراحی بر اساس دستگاه ۳-Tesla MR صورت می گیرد که توسط ییچیده ترین نرم افزارهای تصویربرداری پشتیبانی می شود. مرکز علوم اعصاب هانوفر در زمینه عمل جراحی تومور مغز، عمل جراحی قاعده جمجمه، جراحی عروقي مغز، جراحی صرع، جراحی اعصاب نخاعی، جراحی اعصاب عملکردی و جراحی استریوتاکتیک شهرت دارد.

معماری
مرکز بین المللی علوم اعصاب یک ساختمان منحصر به فرد است که نمای بیرونی آن شبیه مغز انسان است. این بنا در نمایشگاه سال ۲۰۰۰ هانوفر آلمان رونمایی شد که فن آوری پزشکی نوین تشخیص و درمان اختلالات دسگاه عصبی را به تصویر می کشد. این در حالی است که معماری داخلی ساختمان فضای دوستانه ای را برای بیماران فراهم می آورد. همچنین به پیشنهاد پروفسور مجید سمیعی پروژه بزرگترین مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب جهان به همت موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) در تهران در حال ساخت است. این بیمارستان به مساحت ۸۰ هزار متر مربع و دارای ۱۱ طبقه است و زیر بنای آن ۲.۵ برابر بزرگتر از مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان است. این بیمارستان به لحاظ فیزیک و ساخت و همچنین امکانات و تیم پزشکی در کل منطقه بی نظیر است.

خدمات بیمارستان
این مرکز محیطی امن و راحت برای بیماران فراهم می آورد، همچنین تمام بخش های بیمارستان به گونه ای طراحی شده است که حس محبوس بودن در بیمارستان را برای افراد از میان برداشته، به صورتی که فن آوری های پزشکی در فضای راحت بیمارستان پنهان شده است. اتاق هایی که برای بیماران در نظر گرفته شده است، شبیه اتاق های هتل است، کف اتاق ها از پارکت پوشیده شده و پنجره های بزرگ اتاق ها فضایی بی نظیر برای بیمارن ایجاد می کند. این در حالی است که همه اتاق های ۳ تخته این بیمارستان مجهز به حمام است و بخش های ویژه ای برای محل استراحت بستگان بیماران در نظر گرفته شده است. علاوه بر این تمامی امکانات به منظور بهبودسازی فضای بیمارستان و برداشتن بار روانی از دوش بیماران مغز و اعصاب فراهم شده است.

/۱۱۰

کد خبر 159231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 34
  • فروغ ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    42 10
    سلام خدمت اقای دکتر سمیعی تبریک وخسته نباشید عرض میکنم ابروی ملت ایران هستید به امید موفقیت بی پایان برای شما

    پاسخ سایت: 0

  • علیرضا ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    29 5
    سلام آرزودارم درپناه حق همىشه سلامت باشد افتخارمردم ایران زمین

    پاسخ سایت: 0

  • امیر ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    31 12
    من نیز میخواهم دکتر شوم

    پاسخ سایت: 0

  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    20 10
    ایشالله دکتر ایران بشه مرکز درمان بین المللی اعصاب

    پاسخ سایت: 0

  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    26 6
    به لطف خدا امیدوارم زودتر افتتاح بشه

    پاسخ سایت: 0

  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    23 8
    به لطف خدا امیدوارم زودتر افتتاح بشه

    پاسخ سایت: 0

  • فرزانه کیمیایی ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    15 4
    به نا م خدا

    پاسخ سایت: 0

  • فرزانه کیمیایی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    18 3
    اول ازهمه خدا رو شاکرم که چنین فردی ایرانی هست وبا عث افتخار این سر زمین ارزشمند شده واینکه امید است به همو طنا نم به سمعی شدن

    پاسخ سایت: 0

  • saeed ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    14 7
    سلام اقای سمیعی من چندین بار دربارهی برادم به شما ایمیل زدم لطفا جواب دهید خیلی به شما احتیاج داریم

    پاسخ سایت: 0

  • نگار ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    18 3
    با عرض سلام واقعا بی نظیره کارتون عالی افتخار داره

    پاسخ سایت: 0

  • Eli ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    17 2
    خدمت جناب دکتر عرض سلام و ادب دارم. به عنوان یک ایرانی به خود می بالم که چنین نخبگانی از سرزمین من برخاسته اند. برایتان آرزوی سلامت، موفقیت و شادکامی دارم.

    پاسخ سایت: 0

  • کوثر ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    15 7
    متفاوت بودن چه حسی به ادم میده ...!خوشحالم که امروز بایه آدم متفاوت آشنا شدم...ولی ما هممون شبیه همیم و این خودمونیم که تفاوت ها رو میسازیم...خوشحالم

    پاسخ سایت: 0

  • فروزان IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    28 1
    خوش ب حال شما با این اراده و توانایی و تلاش... با شما و امثال شما با تمام وجود به ایرانی بودنم افتخار میکنم.. آرزومه که پزشک بشم...و انشاا.. شمارو الگوی خودم قرار خواهم داد تا من هم افتخاری باشم برای کشورم .. خدایا به امید تو..
  • بيتا محمدي RO ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    11 1
    واقعا زيبا