۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۷

خواص خوراکی ها؛

کنجد سفید رشد مو را تسریع می بخشد

ماست ماده ای مغذی برای سلامت موهاست
کنجد سفید رشد مو را تسریع می بخشد

خبرگزاری ایمنا: تاثیر خوراکی ها بر سلامت انسان بر هیچ کس پوشیده نیست و در این میان توصیه های خوراکی برای رشد و سلامت ناخن ها و موها شاید برای زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا تاثیر خوراکی ها بر سلامت انسان بر هیچ کس پوشیده نیست و در این میان توصیه های خوراکی برای رشد و سلامت ناخن ها و موها شاید برای زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. اغلب افراد بدنبال داشتن موهایی پرپشت و سالم هستند.
یکی از مواد خوراکی سودمند برای مو، کنجد سفید است: کنجد گیاه بومی هندوستان است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است. دانه های کنجد ممکن است به رنگ سفید، قهوه ای یا سیاه باشد که از بین این سه نوع، کنجد سفید از نظر ارزش غذایی و کیفیت روغن از انواع دیگر مرغوبتر است. از خواص مهم کنجد سفید تاثیر آن بر رشد مو و ناخن می توان نام برد. هر صبح یک مشت کنجد سفید بخورید چون این دانه‌ حاوی مقدار کافی منیزیم و کلسیم است که بطرز قابل توجهی برای رشد موها مناسب است.
ماست هم از دیگر مواد غذایی موثر برای موهاست. حتما هر روز ماست مصرف كنید. تا جایی که می‌توانید در رژیم غذایی خود سبزیجات با برگ سبز، سالاد، شیر، انواع غلات، میوه‌ها وجوانه‌ها را بگنجانید به طور کلی مصرف پروتئین کافی، مخمر، جوانه گندم، دوغ، غلات سبوس‌دار، آجیل، لوبیا، سویا و... نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. مطمئن شوید که بدنتان به طور متوسط ویتامین دریافت می‌کند. مصرف غذاهای حاوی گوگرد، روی، ویتامین ب کمپلکس، ویتامین C و اسیدهای چرب ضروری را فراموش نکنید.
/126

کد خبر 124482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.