فرضی: از قهرمانی جهان اشباع شده‌ام/ از همیشه آماده‌ترم

خبرگزاری ایمنا: ساواته‌کار اصفهانی وزن ۷۵- کیلوگرم ایران گفت: در ۱۶ سالی که درحال مبارزه هستم، الان از همیشه آماده‌ترم اما میدان المپیک هنرهای رزمی، میدان بزرگ و سختی است و مشکل‌ترین راه برای کسب مدال را دارد.

به گزارش ایمنا، دومین دوره المپیک ورزش‌های رزمی جهان (کامبت گیمز) از ۲۶ مهرماه در شهر سن‌ پترزبورگ روسیه آغاز می‌شود. این مسابقات هر چهار سال یک بار و با شرکت مدال‌آوران آخرین دوره مسابقات جهانی و قاره‌ای هر رشته برگزار می‌شود.
کاروان کشورمان در این دوره از مسابقات با ۳۲ ورزشکار در رشته‌های ساواته (بوکس فرانسوی)، تکواندو، کاراته، ووشو، کیک بوکسینگ، کشتی با کمربند، سامبو و موی تای شرکت خواهد کرد.
محسن فرضی ساواته‌کار اصفهانی وزن ۷۵- کیلوگرم به همراه علی آقاجری در وزن ۶۵- کیلوگرم در پایان مسابقات جهانی ۲۰۱۳ فرانسه با قرار گرفتن در جمع پنج فایتر برتر این اوزان، به عنوان تنها ساواته کاران منتخب آسیا در اوزان خود به المپیک هنرهای رزمی راه یافتند.
فرضی که در اولین حضور خود در کامبت گیمز، کاپیتانی تیم ایران را هم بر عهده دارد در مورد شرایطش پیش از شرکت در مسابقات به ایمنا گفت: مدتی پیش پدرم را از دست دادم و فوت پدرم باعث شد ۱۰ روز در تمریناتم وقفه بیفتد و حدود ۴۰ درصد افت بدنی پیدا کنم. اما دوباره شرایطم را به زمان قبل از این اتفاق برگرداندم و در حال حاضر فکر می‌کنم ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به شرایطم در مسابقات جهانی فرانسه بالاتر باشم.
وی ادامه داد: پس از مسابقات جهانی فرانسه، از خردادماه تا الان به صورت اختصاصی و صبح و بعدازظهر تمرین کرده‌ام؛ از امروز هم برای تست پزشکی در تهران هستیم و ۲۵ مهرماه به مسابقات کامبت گیمز اعزام خواهیم شد. در ۱۶ سالی که درحال مبارزه هستم، الان از همیشه آماده‌ترم اما میدان المپیک هنرهای رزمی، میدان بزرگ و سختی است و مشکل‌ترین راه برای کسب مدال را دارد؛ ایران هم تابه‌حال در این بازی‌ها مدالی کسب نکرده است.
فرضی افزود: سطح این مسابقات بسیار بالاست و در وزن خودم همه شرکت‌کنندگان دارای مدال جهانی هستند. ۵ نفر از آن‌ها در همان مسابقات جهانی فرانسه و ۳ نفرشان هم دو ماه پیش در مسابقات قاره‌ای، به کامبت گیمز راه پیدا کردند. با چند نفرشان قبلاً مبارزه کرده‌ام اما هر بازیکنی امروز شرایطی دارد و ممکن است ۶ ماه بعد تاکتیک‌های خود را تغییر دهد و باید دید آمادگی آن‌ها در روسیه چطور خواهد بود. هر بازیکنی که از لحظه‌ها بهتر استفاده کند موفق خواهد شد و فکر می‌کنم کارم نسبت به مسابقات جهانی بسیار سخت‌تر باشد.
وی گفت: انشاالله اگر افت روحی که به خاطر فوت پدرم بود برایم مشکل‌ساز نشود، امید زیادی به کسب مدال دارم. سال‌ها زحمت کشیده‌ام و آرزویم این بوده که مدال المپیک داشته باشم چون از قهرمانی جهان اشباع شده‌ام و دیگر جذابیت زیادی برایم ندارد. المپیک ورزش‌های رزمی جزو آخرین میدان‌های ورزشی من است و امیدورام بهترین نتیجه را در آن بگیرم.
گفتنی است، محسن فرضی با سابقه قهرمانی در رشته‌های کیک بوکسینگ، کاراته، ووشو و موی تای و دارنده عنوان قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ و عنوان فنی‌ترین و تکنیکی‌ترین مبارز ۲۰۱۱ حرفه‌ای جهان، در رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه المپیک هنرهای رزمی شرکت کرد که موفق به کسب این سهمیه شد.
/۴۴

کد خبر 120257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.