قاطع‌ترین برد ذوب‌آهن آبی بود/ سومین بازی بدون برد برای قلعه‌نویی

خبرگزاری ایمنا: دیدار تیم‌های ذوب آهن و استقلال با برتری قاطع شاگردان لوکا در مقابل شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید تا ذوب آهن صعودی سه پله ای در جدول رده بندی را تجربه کند.

خبرگزاری ایمنا-
هفته نهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
ذوب آهن 2 - استقلال صفر

ورزشگاه: فولادشهر اصفهان
تماشاگر: حدود هفت هزار نفر
گل ها: مهدی رجب زاده (دقیقه ۱۴) و قاسم حدادی فر(دقیقه۵۰)
اخطارها: هادی تامینی از ذوب آهن، پژمان نوری، هاشم بیک زاده و محمد مهدی نظری از استقلال
اخراج: کریم بوستانی مربی استقلال دقیقه ۸۹
ذوب آهن: میلان میاتوویچ، سپهر حیدری، هادی تامینی، سینا عشوری، محمد صلصالی، قاسم حدادی فر، اکبر ایمانی، اسماعیل فرهادی(۹۰+۴ -علیرضا محمد )، مرتضی تبریزی (۹۰-احسان پهلوان)، روح الله عرب(۸۳-میلاد زنیدپور)، مهدی رجب زاده
سرمربی: لوکا بوناچیچ
استقلال تهران: سید مهدی رحمتی، امیر حسین صادقی، جی لوید ساموئل، حنیف عمران زاده، جواد نکونام، آندرانیک تیمکوریان، پژمان نوری (۶۴-هاشم بیک زاده)، فردین عابدینی، محمد قاضی، علیرضا واحدی نیکبخت(۴۶-فرهاد مجیدی)، آرش برهانی (۵۵-محمد مهدی نظری)
سرمربی: امیر قلعه نویی
کادر داوری: یدالله جهانبازی، سجاد طوری، محمدرضا امینی
ناظر داوری: حیدر شکور
شرح بازی:
ذوب آهن در شرایطی میزبان استقلال بود که شاگردان امیر قلعه نویی در آستانه بازی حساس و سرنوشت ساز  مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مقابل بوریرام تایلند به اصفهان سفر کرده بودند تا شاید با گرفتن امتیازات لازم با روحیه ای خوب راهی تایلند شود. اما در سوی مقابل ذوب آهن بعد از دو پیروزی متوالی در مقابل ملوان و نفت تهران مغلوب صدرنشین لیگ شده بود و این بازی می توانست فرصتی برای درخشش دوباره شاگردان لوکا بوناچیچ باشد. در ترکیب اولیه دو تیم غیبت بازیکنان تاثیرگذار ذوب آهن و استقلال مثل محسن مسلمان، پژمان منتظری و خسرو حیدری به چشم می آمد که لوکا و قلعه نویی را مجبور کرده بود تا تغیراتی را در ترکیب فیکس تیمشان ایجاد کنند. حضور بازیکنانی مثل محمد قاضی و احمد جمشیدیان در لیست استقلال در کنار بازی کردن سپهر حیدری و نشستن علیرضا محمد بر روی نیمکت به عنوان پرسپولیسی های سابق از جذابیت های ابتدایی این مسابقه بود. بازی در ده دقیقه ابتدایی با برتری نسبی ذوب آهن آغاز شد و این تیم چند موقعیت نصف و نیمه بر روی دروازه استقلال ایجاد کرد تا در نهایت ضربه سر رجب زاده ذوب آهن را در مقابل استقلال پیش انداخت. غیبت بازیکنان استقلال در جناح چپ و راست باعث شده بود تا این تیم در مقابل سرعت بازیکنان کناری ذوب آهن آسیب پذیر شود و در نهایت هم از همین ناحیه گل اول را پذیرا شد. حضور سه هافبک دفاعی در ترکیب استقلال و انگیزه بازیکنان ذوب آهن بعد از گل اول باز هم فشار اولیه شاگردان لوکا را حفظ کرد و تاکتیک استقلالی ها در این دقایق استفاده از ضربات ایستگاهی آندو و پرتابهای بلند اوت نیکبخت بود که با هوشیاری مدافعان و دروازه بان ذوب آهن دفع شد. بازی در بیست دقیقه انتهایی نیمه اول بیشتر در میانه میدان دنبال شد و بازی منطقی ذوبی ها فرصت هر حمله خطرناکی را از تیم امیر قلعه نویی گرفت تا نیمه اول با برتری شاگردان بوناچیچ به پایان برسد.
با آغاز نیمه دوم قلعه نویی فرهاد مجیدی را به زمین فرستاد تا با استفاده از تجربه این بازیکنان گل خورده تیمش را جبران کند اما یک حرکت ترکیبی زیبا و مثلث رجب زاده، تبریزی و حدادی فر گل دوم را هم برای ذوب آهن ثبت کرد تا لوکا در چهل دقیقه باقیمانده با ارامش بیشتری کار را دنبال کنند. بعد از این گل قلعه نویی با اضافه کردن نظری و بیک زاده قدرت تهاجمی تیمش را افزایش داد ولی مشکلات استقلال در خط هافبک و برنامه ریزی ذوبی ها بر روی ضد حملات فرصتی را در اختیار آبی ها قرار نداد و درخشش میاتویچ بر روی خط دروازه ذوب آهن در نهایت سه امتیاز این بازی حساس را به حساب ذوب آهن واریز کرد تا این تیم صعودی سه پله ای در جدول رده بندی را تجربه کند.
شرح گل‌ها:
(یک- صفر) دقیقه ۱۴- سانتر روح الله عرب از جناح چپ به روی تیر دو و ضربه سر مهدی رجب زاده با عبور از بین پاهای مهدی رحمتی تبدیل به گل شد.
( 2- صفر) دقیقه ۵۰-پاس رجب زاده و فرار تبریزی از تله آفساید همراه شد و این بازیکن با یک پاس دقیق و زمینی توپ را به روی نقطه پنالتی فرستاد که حدادی فر از راه رسید و با یک ضربه بغل پا برای بار دوم دروزاه رحمتی را باز کرد.
دقایق حساس:
دقیقه ۲- کرنر رجب زاده از راست و ضربه سر هادی تامینی در بین مدافعان استقلال به کنار دروازه زده شد
دقیقه ۵- پاسکاری سپهر حیدری و اسماعیل فرهادی در داخل محوطه جریمه استقلال و شوت پای چپ مهاجم ذوب آهن با تکل بلند عمران زاده در مقابل دروازه راهی کرنر شد
دقیقه ۸- شوت قاضی در میانه های راه به مدافعان ذوب آهن برخورد کرد و در مقابل پای نیکبخت افتاد که شوت این بازیکن در اختیار میاتوویچ قرار گرفت.
دقیقه ۱۸-شوت پای چپ قاضی را میاتویچ درازکش در اختیار گرفت
دقیقه ۲۴- ضربه ایستگاهی زمینی تیموریان از راست به روی نقطه پنالتی و بغل پای نکونام در بین راه به مدافعان ذوب آهن برخورد کرد و به اوت رفت.
دقیقه ۳۳- سانتر عشوری از راست و ضربه سر سپهر حیدری به بیرون رفت.
دقیقه۴۷- شوت رجب زاده از فاصله ۳۵ متری به بالای دروازه مهدی رحمتی زده شد.
دقیقه۶۱- پاس فرهادی و حرکت پا به توپ عشوری به داخل محوطه جریمه با خودخواهی مدافع راست ذوب آهن همراه شد که توپ را به کنار تور دروازه کوبید.
دقیقه۶۲-شوت سی متری اکرامی را رحمتی به خوبی کنترل کرد.
دقیقه۶۶-پاس رجب زاده باعث شد تا اسماعیل فرهادی در موقعیت تک به تک با رحمتی قرار گیرد که ضربه چیپ این بازیکن توسط مدافعان استقلال برگشت داده شد.
دقیقه۶۹-سانتر قوس دار عابدینی از جناح راست با کف دستان میاتویچ راهی کرنر شد.
دقیقه۷۸- ضربه ایستگاهی و زمینی آندو به داخل محوطه جریمه با شوت نکونام همراه بود که میاتوویچ با یک واکنش زیبا توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه۸۶- در حالیکه دروازه بان ذوب آهن به خاطر مصدومیت بر روی زمین افتاده بود ضربه نظری از روی خط دروازه توسط صلصالی برگشت داده شد
دقیقه ۹۰- پاس زنیدپور و ضربه آرام تبریزی از داخل محوطه جریمه در اختیار رحمتی قرار گرفت.
اتفاق ویژه:
1-عدم استقبال مناسب تماشاگران از این بازی حساس که در یک روز آخر هفته به زحمت بیش از نیمی سکوهای ورزشگاه فولادشهر را پر کرده بودند باید مدیران پشت میز نشین فوتبال ایران را به فکر فرو ببرد که چه رفتاری در قبال افزایش کیفیت فنی مسابقات لیگ و ایجاد امکانات رفاهی برای تماشاگران داشته اند که بازیهای مهم لیگ برتر در مقابل سکوهایی خالی از تماشاگر برگزار می شود. 
2-باید اشاره ای هم به اعتراض های بی پایان کادر فنی استقلال به داور مسابقه داشت که در نهایت اخراج کریم بوستانی را به همراه داشت. 
3-ذوب آهن در حالی طلسم ناکامی خود را برابر استقلال در فولادشهر شکست که در ۳ فصل اخیر، در خانه مقابل این تیم پیروز نشده بود.
بهترین بازیکن:
هرچند که رجب زاده و حدادی فر زننده دو گل ذوب آهن بودند ولی باید عنوان بهترین بازیکن این بازی را به مرتضی تبریزی داد که با انگیزه بالایش نقشی مهم در گل دوم تیمش و شکست استقلال ایفا کرد.
/55

کد خبر 116218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.