افزایش ۶۶ درصدی درآمد گمرک اصفهان در سه ماهه امسال

خبرگزایر ایمنا: مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری درآمد کسب شده توسط گمرک استان اصفهان ۶۶ درصد افزایش داشته و ماشین آلات صنعتی عمده کالای وارداتی در استان بوده است.

به گزارش ایمنا اسدالله احمدی ونهری با اشاره به واردات کالا در بهار ۹۲ از طریق گمرکات استان اصفهان، اظهار داشت: طی سه ماهه اول سال ۹۲ بالغ بر ۱۷ هزار ۳۱۱ تن کالا و به ارزش بالغ بر ۵۶ میلیون دلار از طریق گمرک اصفهان به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۰ درصد و از حیث ارزش ۱۲ درصد کاهش داشته است. 
وی عمده‌ترین کالاهای وارداتی را ماشین آلات صنعتی دانست و افزود: عمده ترین کالاهای وارداتی به گمرک اصفهان طی سه ماهه نخست امسال، ماشین آلات صنعتی با ۳۸ درصد، شمش آهن و فولاد با ۱۳ درصد، محصولات سرامیکی با ۸ درصد و ماشین آلات برقی با ۶ درصد بوده است. 
مدیرکل گمرک اصفهان با اشاره به کشور‌های صادر کننده محصولات به استان اصفهان، تصریح کرد: طی این مدت کشورهای آلمان، چین، کره و ایتالیا مهم‌ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان بوده‌اند و به ترتیب این کشورها ۲۷ ، ۱۸، ۱۲ و ۱۱ درصد از سهم کل واردات گمرک اصفهان را شامل شده‌اند‌. 
وی تصریح کرد: صادرات اداره کل گمرک استان اصفهان در این مدت شامل ۳۷۹ نوع کالا به ۴۷ کشور جهان بوده و افغانستان با وارد کردن ۱۱۹ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار کالا از طریق گمرک استان جایگاه اول را به خود اختصاص داد. 
احمدی ونهری تاکید کرد: گمرک اصفهان طی بهار ۹۲ بالغ بر ۱۶۲ میلیارد ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۶ درصد افزایش داشته است. 
وی اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری، ۲۰۶ فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش ۲۳ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال در واحد قضایی این گمرک تشکیل شد که از نظر تعداد یک درصد افزایش و از نظر ارزش ۱۶درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.
کد خبر 109958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.