عزای عمومی شهادت رییس جمهور + تعطیلی و لغو برنامه ها

پنج روز عزای عمومی در ایران اعلام شد.

به گزارش ایمنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان، پنج روز عزای عمومی اعلام کردند.

با اعلام عزای عمومی توسط ایشان برنامه‌های مختلف در کشور به شرح زیر لغو شدند:

سینماهای سراسر کشور به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه از روز دوشنبه سی‌ویکم اردیبهشت تا اطلاع ثانوی تعطیل و نمایش تمامی فیلم‌ها متوقف و تئاترهای کمدی و غیرکمدی نیز تا اطلاع ثانوی به صحنه نمی‌روند؛ همچنین به‌دنبال تعطیلی سینماها، نمایش‌های تئاتر و توقف برنامه‌ها و سریال‌های طنز تلویزیون، برخی از پلتفرم‌های شبکه نمایش‌خانگی از توقف پخش محتوای طنز خودشان خبر دادند.

براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) به مناسبت شهادت شهدای راه خدمت، رئیس جمهور محترم، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز و هیئت همراه در مدت عزای عمومی پخش برنامه‌های شاد سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی لغو خواهد شد.

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز از لغو تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور تا یک هفته خبر داد.

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرد: در همراهی با ملت داغدار تمامی مسابقات لیگ برتر فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان این هفته در همه رده‌ها تعطیل و به زمان دیگری موکول می‌گردد؛ همچنین معاون وزیر ورزش از لغو تمام مسابقات ورزشی در پی شهادت رئیس‌جمهور خبر داد.

برنامه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک به دلیل ضایعه بزرگ شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی و هیات همراه لغو شد.

رئیس دانشگاه پیام نور اعلام کرد: آزمون‌های روز سه‌شنبه و چهارشنبه این دانشگاه لغو و در تاریخ‌های ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه برگزار می‌شود.

روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اطلاعیه‌ای با عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی تمام برنامه‌های هفته میراث فرهنگی لغو شد.

عزای عمومی شهادت رییس جمهور +ر تعطیلی و لغو برنامه ها

عزای عمومی به چه معناست

عزای عمومی، ماتم عمومی یا سوگ همگانی روز یا روزهایی معین و مشخص برای سوگواری و گرفتن مراسم یادبود، در میان اکثریت مردم یک کشور است. این روزها توسط حکومت به صورت رسمی اعلام می‌شوند.

کد خبر 755445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.