ایجاد ۴۰ پایگاه نشاط در مساجد شهر قم

شهردار قم گفت: ۴۰ پایگاه نشاط که مجهز به تجهیزات ورزشی هستند، در مساجد سطح شهر قم ایجاد شده است.

سید مرتضی سقائیان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به فرارسیدن تابستان و فصل اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان اظهار کرد: مسئله اوقات فراغت جوانان و نوجوانان موضوع بسیار مهم و اساسی است.

وی افزود: اگر جوانان شاداب باشد، خانواده‌ها شاداب هستند و اگر خانواده شاداب باشد، کشور شاداب خواهد بود و سرمایه اجتماعی تقویت می‌شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه شادابی نسل جوان منجر به پیشرفت کشور در تمام عرصه‌ها می‌شود گفت: وقتی تلاش کنیم با ارتقای نشاط اجتماعی، سرمایه اجتماعی را بهبود بخشیم، در عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ، دفاع از کیان کشور و علم نیز موفق خواهیم بود.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه بازیگر اصلی مسائل کشور مردم هستند اضافه می‌کند: نشاط اجتماعی در امور مرتبط با مدیریت شهری یکی از موضوعات بسیار مهم برای شهرداری قم است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح شهربازی سرزمین شادی یکی از اقدامات متعدد شهرداری قم در این زمینه است اضافه کرد: ۴۰ ایستگاه نشاط در مساجد شهر قم راه اندازی شده و ۴۰۰ بوستان شهر قم به زمین‌های ورزشی مجهز شدند تا نوجوانان و کودکان این شهر تابستان خوب و پرنشاطی را بگذرانند.

شهردار قم ادامه داد: در تمام بوستان‌های شهر قم در کنار زمین‌های ورزشی، نمازخانه و زیرساخت‌های فرهنگی ایجاد می‌شود تا گروه‌های فرهنگی بتوانند با نسل جوان و نوجوان تعامل داشته باشند.

سقائیان نژاد سرانه‌های ورزشی در شهر قم را ضعیف توصیف کرد و با اشاره به تلاش‌های شهرداری برای جبران این کمبود گفت: در سال‌های گذشته هفت مجموعه فرهنگی ورزشی در مناطق هفتگانه شهرداری قم ایجاد شده که دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا دارد.

وی معتقد است هر چه سرانه ورزشی در شهر اضافه شود، نسل جوان از نظر جسمی و روحی سالم‌تر خواهد بود.

شهردار قم با تاکید بر اینکه نشاط اجتماعی تنها در پروژه‌های تفریحی و ورزشی خلاصه نمی‌شود تصریح کرد: نورپردازی و زیباسازی شهر هم موجب نشاط اجتماعی می‌شود. حتی آسفالت خیابان‌ها هم به نوعی موجب آسایش مردم است که نشاط ایجاد می‌کند.

کد خبر 755060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.