ادامه حرکت موزه ریسباف در سایه وحدت و همدلی امکان‌پذیر است

استاندار اصفهان با اشاره به نقش همه اضلاع حاکمیت در احیای موزه ریسباف، گفت: ادامه حرکت این موزه در سایه وحدت و همدلی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _شنبه بیست‌ونهم اردیبهشت‌_ در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف و آغاز مرمت و طراحی برای تأسیس موزه منطقه‌ای اصفهان که همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: هر کس از این مسئله مطلع شد ابراز خرسندی کرد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند ظرفیت اصفهان را در یک حرکت تصاعدی یاری بخشد، وجود یک موزه‌ای است که گردآورنده مؤلفه‌های تاریخی شهر و استان باشد که قبل از این وجود نداشت و با تعیین این مکان، این نقیصه برطرف شد.

استاندار اصفهان گفت: موزه به‌عنوان دومین منبعی است که بشر از آن درس می‌گیرد و تنها کارکرد تفریحی ندارد، بلکه کارکرد حفظ میراث فرهنگی، پژوهشی و علم آموزی، همچنین ارج نهادن به میراث گذشته دارد، زیرا در قالب تسلسل آموزش‌های سینه به سینه، هویت حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه موزه مؤلفه‌های هویتی یک فرد را به او معرفی می‌کند، اضافه کرد: اصفهان مؤلفه‌های بسیاری دارد، اما پیش‌تر، مکانی که بتوانیم آن را به خوبی معرفی کنیم، نداشتیم، بنابراین با هماهنگی و کار تیمی تمام اضلاع حاکمیت در استان این مصوبه دریافت شد.

مرتضوی خاطر نشان کرد: مصوبه دولت، پیگیری نمایندگان مجلس، استقبال شهرداری، همکاری بانک ملی، حمایت مجموعه میراث فرهنگی برای قانع کردن دیگر دستگاه‌ها، همراهی مجموعه استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر و همه و همه موجب شد این اتفاق میمون رقم بخورد که جای تقدیر دارد و لازم است در ادامه مسیر با همین توان حرکت کرد.

وی بیان داشت: لازم است مشاور قابل اعتماد به‌منظور اینکه افق این موزه یک موزه بین‌المللی شود انتخاب شود و شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه مسیر، شهردار این کلان‌شهر را حمایت کنند.

کد خبر 754762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.