تامین‌ اجتماعی به دنبال دریافت سهم سازمان از اعتبارات قانون جوانی جمعیت

مدیرکل برنامه و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: پیگیر هستیم سهم سازمان تأمین‌اجتماعی از اعتبارات قانون جوانی جمعیت از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین‌اجتماعی، مقصود مقدمی‌کیا با اشاره به تأثیرپذیری سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین صندوق بیمه اجتماعی کشور از تحولات جمعیتی اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت، وضعیت جمعیت شاغل و نیز سالخوردگی جمعیت از جمله مؤلفه‌های تأثیرگذار بر منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های بیمه اجتماعی است که توان و منابع این صندوق‌ها برای ارائه خدمات به مخاطبان بین‌نسلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با تقدیر از حضور فعال بخش رسانه‌ای و ارتباطی سازمان در نمایشگاه کتاب تهران افزود: نمایشگاه کتاب بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است که برگزاری این رویداد می‌تواند فرصت مغتنمی برای برقراری و تعمیق ارتباط و تعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و گروه‌های مختلف مخاطبان باشد.

مدیرکل برنامه و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: موضوعات فرهنگی ارائه شده در غرفه سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه کتاب، ایده‌هایی نو و بدیع هم در زمینه تحکیم نهاد خانواده و جوانی جمعیت و هم در حوزه توسعه پوشش بیمه‌ای بود که امیدواریم این اقدامات، منجر به افزایش شمار افراد بهره‌مند از موهبت بیمه اجتماعی شود.

مقدمی‌کیا گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی خود را مقید به اجرای کامل و دقیق قانون جوانی جمعیت می‌داند و با توجه به اقداماتی که در این زمینه آغاز شده و در حال اجرا است مانند پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری، افزایش مدت مرخصی زایمان پیگیر هستیم که سهم سازمان تأمین‌اجتماعی از اعتبارات قانون جوانی جمعیت نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا کند.

کد خبر 754696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.