۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
ارزان ترین سنگ کف
ارزان ترین سنگ کف

می دانیم که هر سنگ ساختمانی قیمت مخصوص به خود را دارد. این موضوع ارتباطی به ابعاد و ضخامت و درجه بندی نداشته و معدن سنگ مشخص کننده قیمت آن است.

ارزان ترین سنگ کف ساختمان

در واقع ریزه بار درجه چهار سنگ مرمر باز هم از 60*60 درجه یک آباده گران تر است. پس اگر بخواهیم سنگ ارزان قیمت برای کف ساختمان خود تهیه کنیم در ابتدا باید معدن و سپس ابعاد و ضخامت را در نظر بگیریم. ما در کالاساخت انواع متنوعی از سنگ های کف را موجود داریم تا بتوانیم با ایجاد تنوع بالا دست خریدار را برای انتخاب اصولی و درست بار بگذاریم؛ بر همین اساس می توانیم سنگ های ارزان قیمت را به دسته های تراورتن، مرمریت، کریستال و گرانیت تقسیم کنیم. هر یک از این سنگ ها برای کاربری مخصوص به خود فوق العاده اند و می توانیم بسته به نوع کاربری بهترین آن را انتخاب کنیم. برای انتخاب هر چه بهتر سنگ کف ارزان باید ابتدا محل اجرای سنگ مشخص شود. به بیان دیگر مسلما سنگی که برای داخل ساختمان کار می شود با سنگی که در بیرون اجرا می شود متفاوت است. اگر از سنگ ضعیف در بیرون حیاط یا پارکنیگ استفاده کنیم بعد از مدتی ناچار به تعویض آن ها خواهیم بود و در این صورت متضرر می شویم. بنابراین در این متن به بررسی و معرفی ارزان ترین سنگ های کف برای کاربری های مختلف می پردازیم.

ارزان ترین سنگ کف برای حیاط

گرانیت و کریستال بهترین سنگ برای کف حیاط هستند. چرا که حیاط خانه جاییست که سنگ در معرض تابش نور خورشید، برف و باران و تردد قرار دارد و بنابراین باید از محکم ترین سنگ ها استفاده کنیم. حال در این میان اگر بخواهیم قیمت این دو سنگ در پایین ترین حد خود باشد بهترین کار این است که از ریزه بار های کوچک آن استفاده کنیم. پیشنهاد اول ما اجرای سنگ با اندازه 40*40 است اما اگر سنگ ارزان تر بخواهیم می توانیم از سنگ هایی همچون 30*40، 30*30، 20*40، 30*20، 15*35 و ... استفاده کنیم. این اندازه از سنگ ها هیچ تفاوتی از نظر استحکام و کیفیت با دیگر سنگ ها نداشته و قیمت پایین آن ها به دلیل اندازه کوچکیست که دارند. بنابراین به صرفه ترین سنگ برای متراژ های بالا، محوطه های بزرگ و حیاط منازل سنگ گرانیت و کریستال ریزه بار خواهد بود. در کالاساخت انواع سنگ های گرانیت نطنزو نهبندان و همچنین کریستال لایبید و چینی الیگودرز در اندازه ریزه بار موجود می باشد. پیشنهاد سوم نیز می تواند مرمریت کرم ریزه بار باشد که پیشنهاد می کنیم به عنوان آخرین انتخاب تلقی گردد.

ارزان ترین سنگ کف برای پارکینگ

کف پارکنیگ نیز دقیقا مشابه با کف حیاط است. با این تفاوت که سنگ در مواجه با باران و برف نیست اما از آن طرف تردد نفر و وسلیه نقلیه مانند ماشین و موتور را خواهد داشت. بنابراین بدون شک بهترین انتخاب کریستال و گرانیت می باشد. از طرفی برای پارکینگ که با لاستیک ماشین و روغن موتور و ... در تماس است به هیچ وجه سنگ سفید انتخاب نمی کنیم؛ چرا که بعد از مدتی کثیف شده و ظاهر خود را از دست می دهد.

سنگ ارزان

ارزان ترین سنگ کف برای داخل ساختمان

می توانید از تراورتن های مختلف در داخل ساختمان استفاده کنید. البته مشاوران کالاساخت اجرای سنگ تراورتن را در کف مناسب نمی دانند اما تراورتن ها و مرمریت های 40*40 می توانند بهترین گزینه برای اجرا در کف ساختمان تلقی شوند. پیشنهاد صادقانه ما برای کف داخل انتخاب سنگ ممتاز و بزرگ است و اگر نمی توانیم از پس هزینه های آن برآییم بهتر است از سرامیک استفاده کنیم.

ارزان ترین سنگ کف برای رمپ

سنگ بادبر و کوبیک های ضخامت 5 سانتی متر بهترین و ارزان ترین سنگ ها برای کف رمپ به شمار می آیند. در بخش رمپ باید از سنگی استفاده کنیم که لیز نباشد و دارای اصطکاک بالایی باشد. بنابراین اجرای کوبیک و بادبر منطقی ترین انتخاب خواهد بود.

در کلام آخر باید بگوییم که برای انتخاب سنگ کف فرش دستمان باز است؛ در کالاساخت انواع کف فرش های مرمریت، گرانیت، کریستال چینی و حتی تراورتن موجود است که می توانید بسته به نوع کاربری و فضایی که در نظر دارید بهترین آن ها را انتخاب کنید. حسن کالاساخت در این است که تنوع بسیار بالایی در هر کدام از این سنگ ها دارد و از گران ترین تا ارزان ترین سنگ کف را می توانید در صفحه اصلی این وبسایت ملاحظه کنید.

کد خبر 754626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.