ثبت تصاویر جدید از حیات وحش گیلان + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: کارشناسان محیط زیست لنگرود تصاویری زیبایی را از گونه‌های جانوری حمایت شده، از جمله گوزن قرمز (مرال)، شوکا، پلنگ، رودک (گورکن) ،سمور جنگلی، تشی و گراز به ثبت رساندند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، حمزه عشوری امروز _شنبه بیست و نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت تصاویر جدید از حیات وحش گیلان اظهار کرد: کارشناسان محیط زیست شهرستان لنگرود، تصاویری از گونه‌های جانوری حمایت شده گیلان از جمله گوزن قرمز (مرالشوکا، پلنگ، رودک (گورکن)، سمور جنگلی، تشی، شغال و گراز را در ماه گذشته به ثبت رساندند؛ تصاویری زیبایی که اهمیت حفاظت از حیات وحش استان را به همه یادآور می‌شود.

وی افزود: ما تنها ساکنان زمین نیستیم و هر منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم زیستگاه جاندارانی است که از سال‌ها و حتی میلیون‌ها سال پیش از ما ساکن آن هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: این گونه‌ها از ارزش حفاظتی بالایی برخوردار هستند و اهمیت تنوع زیستی استان به خاطر آن‌ها است.

عشوری تصریح کرد: تخریب زیستگاه‌ها یکی از دلایل اصلی از بین رفتن حیات وحش است که باید با فرهنگ‌سازی اهمیت این موضوع تبیین شود؛ نقش مردم در این میان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: در هر قسمتی از کشور که به اهالی بومی و سازمان‌های مردم‌نهاد اعتماد کردیم، وضعیت محیط زیست بهبود پیدا کرده است.

کد خبر 754543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.