اعطای گواهینامه شایستگی محیط‌ زیست به نخبه چهارمحالی

گواهینامه شایستگی محیط زیست به علیرضا جعفرپور بروجنی، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس (نخبه اهل چهارمحال‌وبختیاری) اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، دومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین‌المللی چالش‌های محیط زیست، صنعت و معدن سبز با حضور مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن، فعالان محیط زیست، صنعت و معدن و جامعه علمی دانشگاهی کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

علیرضا جعفرپور بروجنی، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این کنفرانس با بیان این‌که پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس وظیفه خطیر تأمین بخش عمده‌ای از سبد سوخت کشور را عهده‌دار است، اظهار کرد: این پالایشگاه ظرفیت تولید روزانه حدود ۴۵ میلیون لیتر بنزین و اجزای بنزینی، ۱۶ میلیون لیتر نفت گاز و نفت سفید، دو هزار تن گاز مایع و محصولاتی دیگر از جمله انواع نفتا و حلال‌ها را دارد.

وی افزود: در حال حاضر این پالایشگاه بزرگ‌ترین تولید کننده بنزین کشور است و رسالت و مأموریت خطیر تولید حداکثری و تأمین فرآورده استراتژیک بنزین مورد نیاز کشور را که همواره سرآمد بازار فراورده‌های نفتی تلقی می‌شود، عهده‌دار است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: این شرکت در شرایطی که به‌طور مستقیم از سوی استکبار جهانی تحت تحریم قرار گرفت، با شگفتی‌سازی توانست افزایش ۶۲ درصدی درآمدهای عملیاتی را رقم بزند و عنوان برترین شرکت ایران اسلامی را از آن خود کند.

جعفرپور با اشاره به حرکت کشورهای پیشرفته برای بهره‌گیری از انرژی‌های پاک در صنایع افزود: کشورهای همچون ژاپن و چین تولید موتورهای آمونیاکی در حوزه بازیابی گازهای هیدروژن را به منظور استفاده در صنایع کشتی‌سازی و خودروسازی آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: هیدروژن گران‌قیمت‌ترین فراورده حوزه نفت و گاز است که به علت نبود پیش‌بینی برای استفاده از این نوع فرآورده در پالایشگاه و نبود امکان حمل و جابه‌جایی آن هم‌اکنون حجم عظیمی از این ماده ارزشمند از بین می‌رود.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس افزود: از این‌رو مقدمات احداث واحد تولید آمونیاک به‌عنوان سوختی پاک از هیدروژن در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس فراهم شده است که در سه سال آینده با بهره‌برداری از این واحد می‌توانیم سالانه ۵۰۰ هزار تن آمونیاک تولید و همگام با دنیا برای استفاده از انرژی‌های جدید حرکت کنیم.

جعفرپور تصریح کرد: برای تولید سوخت با هیدروژن دو نوع راه وجود دارد که راه نخست ترکیب آن با گازکربنیک و تولید هیدروکربن و بنزین است و راه دوم نیز ترکیب هیدروژن با نیترات موجود در هوا است که منجر به تولید آمونیاک خواهد شد.

وی گفت: تمام فرایند تولید آمونیاک در داخل صورت می‌گیرد و ساخت این واحد آمونیاک سبز که در دنیا بی‌نظیر خواهد بود نیز توسط کارشناسان و متخصصان داخلی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس عنوان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، ایجاد ارزش پایدار و توسعه زنجیره ارزش محصولات همواره کسب دستاوردهای نو و ارزشمند در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را دنبال خواهیم کرد تا شاهد درخشش بیش از پیش ایران اسلامی بر قله‌های افتخار باشیم.

به گزارش ایمنا، در این کنفرانس به پاس رعایت مسائل زیست‌محیطی گواهینامه شایستگی محیط زیست به علیرضا جعفرپور بروجنی، نخبه استان چهارمحال‌وبختیاری، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس اعطا شد.

کد خبر 754465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.