فریاد مظلومیت مردم غزه به گوش جهانیان رسیده است

امام جمعه سنندج با اشاره به حضور دانشجویان و مردم آزادی‌خواه سایر کشورها برای حمایت از مردم مظلوم غزه گفت: این حضور گسترده نشان‌دهنده بیداری ملت‌ها و رسوایی جنایات رژیم صهیونیستی در نزد افکار عمومی جهان بوده و امروز فریاد مظلومیت مردم غزه به گوش جهانیان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امروز _جمعه، بیست‌وهشتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج، با اشاره به آموزه‌های دین اسلام در رابطه با خدمت به نیازمندان و مظلومان، اظهار کرد: خدمت به مردم به‌ویژه نیازمندان و بینوایان، از اساسی‌ترین اهداف دین مبین اسلام است، بر همین اساس، همه ما وظیفه داریم در حد توان خود به یاری این افراد بشتابیم و در رفع مشکلاتشان بکوشیم.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای عدالت در جامعه اسلامی، افزود: مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی موظف هستند عدالت را در همه امور اجرا کنند و خدمت به مردم را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خاطرنشان کرد: دین اسلام همواره حامی مظلومان در سراسر جهان بوده و هرگاه فریاد مظلومی در هر نقطه‌ای از دنیا بلند شود، غمخوار و پشتیبان او خواهد بود.

ماموستا رستمی با بیان اینکه امروز فریاد مظلومیت مردم غزه به گوش جهانیان رسیده است، ادامه داد: در جنایت حمله رژیم صهیونیستی به غزه، ۳۶ نفر از مردم بی‌گناه فلسطین به شهادت رسیده‌اند که امروز شاهد هستیم این جنایت هولناک، وجدان‌های بشری را بیدار کرده است.

وی با اشاره به حضور دانشجویان و مردم آزادی‌خواه سایر کشورها برای حمایت از مردم مظلوم غزه گفت: این حضور گسترده نشان‌دهنده بیداری ملت‌ها و رسوایی جنایات رژیم صهیونیستی در نزد افکار عمومی جهان است.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود با اشاره به دین‌داری و علم‌دوستی مردم کردستان، افزود: مردم کردستان همواره علما و اهل علم را مورد احترام و تکریم قرار داده‌اند و ماموستاها نیز وظیفه دارند در خدمت مردم باشند و برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کنند.

ماموستا رستمی با تأکید بر اهمیت حضور در نماز جمعه و ادای این فریضه الهی، تصریح کرد: شرکت در نماز جمعه مهم‌ترین فریضه و تکلیف هر مسلمانی است و نباید سنگر نماز جمعه را ترک کرد.

وی به اهمیت صلوات بر پیامبر اکرم (ص) و فضیلت آن نیز اشاره کرد و از نمازگزاران خواست که با قرائت صلوات، بر پیامبر و خاندان ایشان درود بفرستند.

کد خبر 754358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.