تامین سلامت از وظایف اصلی حاکمیت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تامین سلامت هم مانند تامین امنیت یکی از وظایف اصلی حاکمیت است و باید بتوانیم از مشارکت مردم در این زمینه استفاده کنیم که در راس آن خیرین حوزه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، شاهین شیرانی صبح امروز_ پنجشنبه_بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح بیمارستان تخصصی بوعلی شهرستان چادگان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: یکی از معضلات اجتماعی کشور ما، موضوع جمعیت است که اگر به همین شکل بماند در آینده کشور ما با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شود.

وی افزود: تأمین سلامت هم مانند تأمین امنیت یکی از وظایف اصلی حاکمیت است و باید بتوانیم از مشارکت مردم در این زمینه استفاده کنیم که در رأس آن خیرین حوزه سلامت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: خیرین در طی چندسال اخیر در تمامی حوزه‌ها، اعم از آموزش، درمان و بهداشت پیشگام بوده‌اند.

شیرانی گفت: یکی از دستاوردهای عظیم این انقلاب بعد از دفاع مقدس و شهدا، در حوزه سلامت است و در تلاش هستیم در بحث کمیت و کیفیت ارتقا پیدا کنیم.

وی افزود: متوسط طول عمر هر ایرانی در اوایل انقلاب ۵۳ سال بود که امروزه امید به زندگی هر ایرانی، ۷۵ سال برای آقایان و دو یا سه سال بیشتر برای خانم‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی حدود ۲۵ سال امید به زندگی افزایش یافته که این کار بزرگی است، از سوی تا پیش از انقلاب اسلامی، پزشکان خارجی در ایران کار درمانی را انجام می‌دادند وامروزه شاهد تغییر در این روند هستیم.

وی اضافه کرد: امروز درمانگاه تخصصی بوعلی شهر چادگان به بهره‌برداری رسید و بخش‌های دیگری مانند سی تی اسکن به بهره‌برداری می‌رسد و در نظر داریم دیگر پروژه‌ها هم طی سال جاری اتمام یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: هدف دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه تمامی است که سال‌ها باقی مانده بود.

شیرانی در خصوص لزوم افزایش جمعیت در ایران تصریح کرد: تا قبل از انقلاب تاکید می‌کردند که باید فرزندان کمتری متولد شوند و بعد از آن هم سازمان بهداشت جهانی به ایران توصیه می‌کرد که همچنان جمعیت کم باشد.

وی افزود: در حوزه سلامت کشور ما را تحریم کرده بودند که نمونه جدیدتر آن در زمان کرونا بود که حتی علی‌رغم پرداخت پول واکسن در اختیار ما نگذاشتند تا اینکه خودمان تولید کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در زمینه دارو و واکسن کشور ما را تحریم کردند ولی وسایل پیشگیری از بارداری را رایگان در اختیارمان گذاشتند تا جلوی رشد جمعیت را بگیرند.

شیرانی تاکید کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت هر کشوری جمعیت آن کشور است، با توجه به این‌که این جمعیت باید سالم باشد، اشتغال و فرصت برابر داشته باشد ولی برای رشد نیازمند جوانان است.

کد خبر 754195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.