اتحاد و انسجام رمز موفقیت مدیریت شهری است

استاندار قم گفت: هدف اصلی شوراها کوتاه کردن زمان خدمت به مردم است و شوراها جز با اتحاد و انسجام نمی‌توانند به این هدف برسند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید محمد آقامیری امروز _پنج‌شنبه بیست و هفتم اردیبهشت_ در دومین روز از در هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم در ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد اظهار کرد: شورا از منظر اسلام و حکومت اسلامی مسئله بسیار مهم است و همواره در دین ما توصیه به نظر جمعی و شورایی شده است.

وی افزود: فلسفه وجود شوراها این است که کار جمعی انجام شده و خرد جمعی در فرایند تصمیم‌گیری حاکم شود.

استاندار قم ادامه داد: شکل‌گیری و تقویت پارلمان شهری موجب می‌شود اقداماتی که در شهرها صورت می‌گیرد با یک خرد جمعی پیش رفته و مشکلات و چالش‌ها به خوبی مدیریت شوند.

آقامیری خاطرنشان کرد: شوراها در کشور شکل گرفتند تا خدمات بیشتر و بهتری به مردم ارائه دهند چرا که اگر قرار بود تمام خدمات در دولت‌ها متمرکز شود، بسیاری از امور مغفول واقع می‌شد.

وی گفت: به دلیل کثرت گرفتاری‌هایی که در دولت وجود دارد، این تقسیم کار میان دولت و شوراها بر اساس قانون اساسی امری بسیار اثرگذار است.

استاندار قم با اشاره به اینکه شوراها و شهرداری‌ها جدا از دولت نبوده و در متن دولت هستند اظهار کرد: اگر شهروند از شورا و شهرداری ناراضی باشد، این نارضایتی او در ارزیابی عملکرد دولت هم اثرگذار است.

آقامیری گفت: در قانون تفکیک وجود دارد اما در دیدگاه مردم هر کاری که در شهرداری و شورای شهر صورت می‌گیرد به نوعی با دولت مرتبط است.

وی ادامه داد: ما در استان قم نیز تفکیکی میان دولت و شورای شهر و شهرداری احساس نمی‌کنیم و هر خدمتی که در شورا و شهرداری باید ارائه شود به نوعی در راستای اهداف عالیه دولت است.

استاندار قم با اشاره به مزیت‌های مدیریت محلی اظهار کرد: فعال بودن مدیریت محلی موجب می‌شود که مردم در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین خدمت را دریافت کنند.

آقامیری گفت: اگر در تمام استان‌ها به این نتیجه رسیدید نظام مدیریت شهری موجب شده که بیشترین خدمت با کمترین هزینه و کمترین زمان به مردم ارائه شود، می‌توانیم ادعا کنیم که مدیریت شهری در کشور موفق بوده است.

وی افزود: اتحاد و انسجام همواره یکی از مؤلفه‌های مهم در پیروزی بر مشکلات و چالش‌ها است و از ابتدای انقلاب اگر مردم با هم متحد نبودند، قطعاً این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

استاندار قم اضافه کرد: آن چیزی که بیشتر مد نظر هست این است که از خودرایی‌ها بپرهیزیم و به خرد جمعی و رأی شورایی بیشتر پناه ببریم. رأی شورا اگر خلاف نظر عضو شورا باشد، باید محترم شمرده شود و بدون این روحیه نمی‌توان یک شورای موفق داشت.

آقامیری هدف اصلی شوراها را کوتاه کردن زمان خدمت به مردم است افزود: اگر محوریت مردم باشند و نه اعمال نظرات شخصی، قطعاً موفقیت هم ایجاد خواهد شد.

کد خبر 754104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.