دولت سیزدهم از بخش‌های تعاونی و خصوصی حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت میدان‌دادن بیشتر به تعاونی‌ها و بخش خصوصی گفت: دولت سیزدهم آمادگی دارد این بخش‌ها را در مازندران و دیگر استان‌ها با توجه به زمینه‌های بسیار خوبی که وجود دارد بیشتر حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در جشن احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی مازندران در کارخانه چوب و کاغذ اظهار کرد: از مازندران در دفاع مقدس ایستادگی، رشادت، ایثار و شهادت سراغ داریم و لازم است یاد همه شهدا به‌ویژه شهدای کارگر و شهدای عزیز این خطه را گرامی بداریم.

وی افزود: آن‌چه در تاریخ مازندران و طبرستان نگاشته شده، ایستادگی و مقاومت، دین‌مداری، روحیه انقلابی و بصیرت بوده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: صنعت چوب، کاغذ و نساجی از صنایع برجسته مازندران است، اما به دلایل خاصی که اینجا محل بیانش نیست این صنایع روزبه‌روز دچار افول شد و تا مرز تعطیلی رفت.

آیت‌الله رئیسی افزود: روزی که (در زمان ریاست قوه قضائیه) با کارگران کارخانه چوب و کاغذ مازندران دیدار کردم، آنان از افزایش واردات بی‌رویه و کم‌توجهی به این واحدهای تولیدی افتخارآفرین و برجسته مازندران گلایه کردند.

وی ادامه داد: امروز که در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئول ستاد احیای کارخانه‌جات، استاندار و نماینده ولی فقیه در مازندران از این غرفه‌ها عبور می‌کردیم، دیدیم سال تأسیس بین ۱۰ تا ۲۰ سال پیش بوده و سال راکد شدن سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ بود، در تابلو نوشته‌اند سال راه‌اندازی و احیای مجدد ۱۴۰۰، امروز این کارخانه (چوب و کاغذ) با ۵۰۰ کارگر فعال است.

رئیس‌جمهور گفت: امروز جمع شدیم تا از کارگران قدردانی کنیم که به دست توانای آن‌ها این واحد به چرخه تولید برگشت و رونق تولید و استقلال کشور خودکفایی در تولید کاغذ را برای کشور ارمغان آورد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: مصرف کاغذ در آموزش‌وپرورش، نشریات و روزنامه‌ها و مصارف اداری ساعتی و روزانه است و در این شرایط نیازمندیم به دست توانمند فرزندان این مرزوبوم خودکفا شویم و این اتفاق رقم خورده است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری شما کارگران افسران نبرد اقتصادی هستید که دشمن را ناامید می‌کنید، امروز شما در سنگر تولید هستید که نتیجه تولید بیشتر، استقلال کشور است و می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را با این افزایش و رشد تولید رقم می‌زنیم.

وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، به اقتصادی نیازمندیم که با تکانه‌ها نلغزد، تکانه‌ها همیشه هست، نباید اقتصاد ما با تکانه‌ها بلرزد، راهش این است که تولید داشته باشیم و خودکفا شویم که این هدف در مازندران محقق شد.

آیت‌الله رئیسی افزود: در صنعت چوب و کاغذ از چهار هزار تن به ۴۰ هزار تن تولید رسیدیم، در صنعت نساجی مطالبه این بود که نساجی را به تولید و افزایش اشتغال و تولید محصولات باکیفیتی که پیش‌تر در نساجی مازندران وجود داشت، برگردانیم که این اتفاق افتاد و در حال گام برداشتن به سمت مسائل بعدی هستیم.

وی گفت: احیای ۳۹۵ واحد تولیدی مازندران را امروز جشن می‌گیریم، در وهله نخست شاکر پرودگار هستیم که هر چه هست از عنایت اوست، سپس از شما کارگران و مدیرانی که با تلاش شبانه‌روزی، فکر و تدبیر، خط‌های تولیدی این واحد را فعال کردند، قدردانی و تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: چند سال قبل و زمانی که به این واحد آمده بودم خط تولید فعال نبود و در حال واگذاری بود، امیدواریم راه تولید که بسیار مهم است و برای اقتصاد کشور محور به حساب می‌آید، هموارتر از گذشته شود.

وی خطاب به کارگران گفت: شما هم در مسیر رونق اقتصاد کشور گام برمی‌دارید. فرزندان، پدران و برادران شما در سنگر دفاع از کیان مملکت ایستادند و دفاع مقدس را رقم زدند، امروز شما در سنگر اقتصاد نبرد می‌کنید و جلوی واردات و آسیب اقتصادی را با تولید می‌گیرید.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: با کمک استاندار و نمایندگان مازندران در مجلس و ستاد احیای تولید ۳۹۵ واحد راکد استان مازندران احیا شد. امیدوارم بتوانم کارنامه درخشانی در تولید داشته باشیم و جهش تولید را رقم بزنیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت میدان‌دادن بیشتر به تعاونی‌ها و بخش خصوصی گفت: دولت سیزدهم آمادگی دارد این بخش‌ها را در مازندران و دیگر استان‌ها با توجه به زمینه‌های بسیار خوبی که وجود دارد بیشتر حمایت کند.

کد خبر 754102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.