تشکیل شوراها نقطه عطف تحول در شهرها است

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: نقطه عطف تحول پیشرفت شهرها، پس از تشکیل شوراها است و تقلیل دادن جایگاه شوراها تصمیم درستی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز _پنج‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در دومین روز از هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم در ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: خدمت به مردم قم، پاداش مضاعفی دارد و افتخاری است که نصیب ما شده و نعمتی است که ما باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود: جایگاه شوراها، جایگاه بسیار رفیع و بلندی است و در قانون اساسی اصل هفتم به آن اختصاص داده شده است.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی با آنچه که ما می‌بینیم متفاوت است و جایگاه شوراها به جایگاه شورای شهرداری تقلیل پیدا کرده، این یک نوع بی احترامی به شوراها است.

روانبخش بیان کرد: تعریف جایگاه شورا در قانون اساسی یعنی پارلمان شهری و باید شورا به جایگاه اصلی خود برگردد.

وی خاطرنشان کرد: نقطه عطف تحول شهرها از زمانی است که شوراها در کشور به وجود آمدند و پیشرفت شهرها بعد از تشکیل شورا بوده است.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: باید در انتخابات شوراها افراد شایسته را انتخاب کنیم و تقلیل دادن جایگاه شوراها تصمیم درستی نیست.

روانبخش عنوان کرد: جایگاهی که در آن قرار داریم جایگاه بسیار خطیری است و در تصمیم طرح‌ها و لوایح باید بسیار دقت کنیم، همچنین بر نظارت عملکرد مجریان نیز نهایت دقت را داشته باشیم.

کد خبر 754093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.