جهاد سازندگی نمونه محقق شده مشارکت مردمی بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: جهاد سازندگی نمونه محقق شده مشارکت مردمی بود که اوایل انقلاب برای رفع مشکلات و رسیدگی به مردم تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز _چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت_ در یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر اظهار کرد: نباید فداکاری‌های جهادگران سازندگی در دوران دفاع مقدس را فراموش کنیم و باید بیش از پیش به تبیین این فداکاری‌ها پرداخته شود.

وی افزود: این بچه‌های جهاد بودند که پل بعثت و خیبر را ساختند، جاده‌ها کشیدند و خاک ریزها را به پا کردند و در موفقیت رزمندگان بسیار تأثیرگذار بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام بارها اذعان کردند که اگر جهاد سازندگی و اقدامات آنها در جبهه نبود معطل می‌ماندند از این رو خدمات آنها در دوران جنگ باید برای نسل حاضر و آینده تبیین شود.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: در اوایل تشکیل، این نهاد خدمات گسترده‌ای در محرومیت زدایی داشت و با شروع جنگ، بچه‌های جهاد سازندگی به فرمان امامشان لبیک گفتند و در نبرد حق علیه باطل فداکاری‌های زیادی کردند.

وی با بیان اینکه شهدای جهاد سازندگی به معنی واقعی گمنام هستند، گفت: جهادگران با فرمان امام راحل راهی جبهه شدند و با اقدامات خود، لقب سنگرسازان بی سنگر را گرفتند و نامشان جاودانه ماند.

امام جمعه تبریز بر برگزاری منظم یادواره‌ها و کنگره‌های گرامیداشت شهدا و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این نکته اشاره کرد و افزود: با برگزاری این یادواره‌ها، بخشی از رشادت‌ها و شجاعت‌های شهدا برای جامعه بازگویی می‌شود.

ادغام جهاد سازندگی کار خوبی نبود

آیت الله آل هاشم با تاکید بر اینکه خط جهادی که جهاد سازندگی شروع کرد باید ادامه یابد، گفت: ادغام جهاد سازندگی با کشاورزی کار خوبی نبود و من نمی‌خواهم در این مورد بحث کنم که البته رهبر معظم انقلاب برای حفظ نام سازندگی، این عنوان را با بسیج سازندگی احیا کردند.

وی افزود: جهاد سازندگی برای رفع فقر و محرومیت و برقراری قسط و عدل فداکاری‌های زیادی کردند و این ویژگی باید الگوی پیشرفت مهندسان کشور قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: البته برخی اقدامات جهاد سازندگی را در پل سازی و خاکریز سازی می‌دانند در صورتیکه این نهاد در طول جنگ خدمات ارزنده‌ای همچون سوخت جامد مرکب برای پرتاب موشک، سنگرهای پنج ضلعی، سنگر بتنی، شناور لودر، پل کاذب، عمق باب دریایی، کارخانه یخ سازی، حمام سیار، آشپزخانه و نفربرهای زرهی را تولید و در اختیار رزمندگان قرار داد و در خط مقدم جلوتر از رزمندگان بود.

امام جمعه تبریز بر برگزاری منظم یادواره شهدا تاکید کرد و گفت: امروز اگر نظام اسلامی مقتدر است به برکت خون شهداست و باید با برگزاری یادواره‌های منظم و زنده نگه داشتن نام آنها، دینمان را ادا کنیم.

آیت الله آل هاشم در ادامه افزود: درست است در داخل مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم اما در سطح دنیا با اقتدار در برابر دشمنان ایستاده‌ایم و با عملیات وعده صادق قدرت ایران را به دنیا نشان دادیم.

وی عنوان کرد: این عظمت و اقتدار به برکت خون شهدا و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است و نیروهای مسلح با آمادگی کامل، همه نقشه‌های استکبار و صهیونیسم را باطل کردند.

کد خبر 753894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.