مسجد باید در امور هنری و فرهنگی محور قرار گیرد

امام جمعه بجنورد بر لزوم محور قرار گرفتن مسجد در امور هنری و فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید در کنار مساجد، سینما، سالن ورزشی، مجتمع فرهنگی و کتابخانه ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری امروز _چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت_ در جلسه ستادی و رونمایی از پوستر دومین مشاعره علوی اظهار کرد: مساجد کاملاً مردمی بوده و متعلق به دولت نیستند و رهبری هم پای این مسئله ایستاده‌اند که دولتی نشود.

وی افزود: مساجد، مردمی و از شئون امامت و ولایت هستند؛ می‌بایست همه ارگان‌ها و مجموعه‌ها برای تبلیغ کار مردمی خوب از این ظرفیت‌ها حمایت کنند تا بستر توسعه کار مردمی فراهم شود و تاکنون مساجد مردمی بوده و امیدواریم این ظرفیت در تمامی بخش‌ها گسترش پیدا کند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به برگزاری دومین مشاعره علوی، تصریح کرد: در زمینه شعر و شاعری عزیزان با فهم درستی که از مسجد دارند کار خوبی را شروع کردند؛ با امید، تواضع و همت بلند تعامل خیلی خوبی را با هیئت امنا برقرار کردند تا این کار ارزشمند به‌خوبی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی همه هنرها از مسجد بیرون بیاید؛ وقتی از مسجد بیرون بیاید بی‌آلایش می‌شود و دیگر این هنرها مشکلی ندارند.

نوری عنوان کرد: بر این اساس ضرورت دارد تا بچه‌های ما از دل مسجد، فیلم بسازند، خطاط بشوند، هنرهای دستی را فرا بگیرند، شعر و شاعری یاد بگیرند تا با این کار خود معنویت، حس درونی و توحیدی را از مسجد با هنر خودشان آمیخته کنند و امیدواریم حمایت‌ها نیز صورت پذیرد تا در این زمینه برنامه‌های فرهنگی بیشتری برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که در کنار مسجد سینما، سالن فرهنگی، مجتمع فرهنگی و هنری، کتابخانه و… احداث شود و فعالیت‌های مختلف همه با محوریت مسجد صورت پذیرد تا زمینه جذب اقشار مختلف مردم بیشتر شود.

وی تصریح کرد: معماری اسلامی ما از بین رفته، سینما و فیلم ما از غرب می‌آید، علوم انسانی ما وارداتی و همه بحث‌های کلام جدید وارداتی است اما باید هنر را مولد کنیم.

نوری ادامه داد: قرآن هنرمندانه‌ترین کتابی است که از بدو خلقت تا پایان خلقت نوشته شده است، اگر نگاهی به محتوا و هنر آیات قرآن و هنر اشعار فارسی داشته باشیم و صنایع ادبی و تشبیهی که در آن‌ها به کار رفته، خواهیم دید چگونه هنرمندانه‌ترین هنرها در کتاب قرآن با زیبایی خاصی به کار رفته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ابراز کرد: قرآن و هنر اسلامی را در تاریخ خودمان داریم، اما این موضوعات را متأسفانه کمی یادمان رفته، مهندسین اسلامی ما هم با هنر اسلامی کاری ندارند و همان ساختار خشک و بی‌روح را پیش می‌برند، امیدواریم همه هنرها روزی از مسجد بیرون بیاید.

وی افزود: امیدواریم همه مسجدها به کمک هم بیایند تا کار توسعه پیدا کند و از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود.

کد خبر 753870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.