ایجاد سالانه ۴۰۰ هزار مترمربع فضای سبز در کرج

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به افزایش سالانه ۱۰۰ هزار نفری به جمعیت کلان‌شهر کرج گفت: چنانچه بخواهیم سرانه‌ای برابر با سه تا چهار مترمربع به ازای هر شهروند کرجی داشته باشیم باید در سال ۴۰۰ هزار مترمربع به فضای سبز شهر بیفزاییم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، سید مرتضی اعتصامی امروز _چهارشنبه بیست و هفتم اردیبهشت_ در بازدید میدانی از پیوست‌های زیست‌محیطی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه امروز فناوری برای جابه‌جایی درختان و حفظ فضاهای سبز به کمک مدیریت شهری آمده است، اظهار کرد: با وجود این فناوری دیگر دغدغه قطع درختان را نداریم؛ امروز امکان جابه‌ جایی درختان بزرگ با فناوری نوین در کرج فراهم است.

وی افزود: حفظ و توسعه فضاهای سبز کرج برای احیای باغشهر به یک برنامه اولویت‌دار در مدیریت شهری تبدیل شده و عزم اراده مدیران شهری بر طراوت‌بخشی به کرج در کنار توسعه عمرانی و زیربنایی است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به طرح توسعه شبکه‌های آبیاری نوین و استفاده از آب‌های بازچرخانی شده برای آبیاری فضاهای سبز، خاطرنشان کرد: امروز کرج رتبه نخست کشور را در بخش آبیاری نوین فضاهای سبز به خود اختصاص داده است.

اعتصامی گفت: بخش عمده آب مورد نیاز فضاهای سبز کرج از آب‌های بازچرخانی شده و سطحی تأمین می‌شود که در این زمینه تعدادی تصفیه‌خانه کوچک پساب احداث و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: بخش عمده شبکه آبیاری فضای سبز کرج قطره‌ای است که در جلوگیری از هدررفت آب تأثیرگذار است.

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به افزایش سالانه ۱۰۰ هزار نفری به جمعیت کرج گفت: چنانچه بخواهیم سرانه‌ای برابر با سه تا چهار مترمربع به ازای هر شهروند کرجی داشته باشیم باید در سال ۴۰۰ هزار مترمربع به فضای سبز شهر بیفزاییم.

کد خبر 753707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.