رونق بیش از ۱۷۰۰ بنگاه تولیدی با حمایت قرارگاه تحقق شعار سال و کارگروه تسهیل استان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲، گفت: با حمایت قرارگاه تحقق شعار سال و کارگروه تسهیل استان اصفهان شاهد رونق تولید در یکهزار و ۷۴۹ بنگاه تولیدی، اقتصادی و گردشگری بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، احسان شهیر در خصوص برنامه‌های استان در راستای تحقق شعار سال، اظهار کرد: سال گذشته در راستای تحقق شعار سال مقرر شد تا با تعیین «شاخص» به این مهم دست یابیم که تا چه حد شعار سال محقق شده است و آیا توانسته‌ایم زمینه تحقق شعار سال را فراهم کنیم یا خیر.

وی ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در راستای تحقق شعار سال در دو سال گذشته، ادامه داد: در این خصوص ستادی با تدبیر شورای برنامه‌ریزی استان تشکیل شد و دستگاه‌های مرتبط به عضویت این ستاد درآمدند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان عنوان کرد: در پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۷۰۶۳ بنگاه اقتصادی فعال اعم از صنوف تولیدی، واحد تولیدی، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی شناسایی شدند که جمعاً ۴۸۲ هزار نفر اشتغال داشتند اما ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر اشتغال از بین رفته نیز وجود داشت که به چرخه اشتغال بازگشتند.

شهیر ضمن اشاره به تعداد مجموعه واحدهای تولیدی راکد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، گفت: یکهزار و ۹۱۲ صنف راکد داشتیم که ۶۶۴ واحد تولیدی به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی گفت: در سال گذشته ۵۴۴ بنگاه تولیدی، اقتصادی و گردشگری با حمایت قرارگاه تحقق شعار سال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به بهره برداری رسیدند، ۹۲۸ بنگاه اقتصادی که کمتر از ظرفیت اسمی فعال بودند با حمایت کارگروه تسهیل استان ارتقا ظرفیت پیدا کردند و ۲۷۷ بنگاه اقتصادی راکد احیا و به چرخه فعالیت بازگشتند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده و اشتغالزایی استان، گفت: در سال ۱۴۰۱، ۲۵۳ بنگاه و در سال ۱۴۰۲، ۶۲۶ بنگاه تولیدی و اقتصادی داشتیم که به بهره‌برداری رسیدند.

شهیر خاطرنشان کرد: در تحقق شعار سال پیشرفت‌های خوبی انجام شد اما نه به قدر مطلوب، از این رو این آمار می‌تواند دست مایه امسال نیز در تحقق شعار سال قرار بگیرد

وی گفت: در سال ۱۴۰۳، طرحی برای شناسایی تمامی بنگاه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند و در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری فعال هستند و با کوچک‌ترین برنامه‌ریزی اثربخش می‌توانند به حوزه تولید برسند، برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان ادامه داد: بر اساس این طرح ۱۱۳ پروژه در جهاد کشاورزی، یکهزار و ۶۹۰ بنگاه در صمت و ۴۱ بنگاه در حوزه گردشگری شناسایی شدند که اگر تدبیر خوبی را دستگاه‌های اجرایی اعمال کنند می‌توانیم به نتایج قابل توجهی دست یابیم.

شهیر عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۲۰۵ بنگاه و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۶۶۶ بنگاه پروانه بهره‌برداری اخذ کرده‌اند که اگر بتوانیم ظرفیت این بنگاه‌ها را افزایش دهیم و به ظرفیت اسمی خود برسانیم شاهد اتفاقات خوب در این حوزه و تحقق شعار سال و جهش تولید خواهیم بود.

کد خبر 753490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.