طلسم ۲۰ ساله شکسته می‌شود/ ریسباف در مسیر موزه اصفهان

شهردار اصفهان گفت: قرار است هم‌زمان با روز ملی موزه (بیست‌ونهم اردیبهشت) درهای کارخانه ریسباف پس از ۲۰ سال برای مرمت باز شود و تیم مرمتی شهرداری در آن مستقر شوند.

علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دلیل تأخیر در تعیین تکلیف کارخانه ریسباف اظهار کرد: دلیل آن مسائل حقوقی ریسباف بین دو نهاد بود که باید اقدامات لازم را در بده بستان‌های مالی انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه قرار است هم‌زمان با روز ملی موزه (بیست‌ونهم اردیبهشت) درهای کارخانه ریسباف پس از ۲۰ سال برای مرمت باز شود و تیم مرمتی شهرداری در آن مستقر شوند، افزود: ریسباف به موزه بزرگ اصفهان تبدیل می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در تعریف سنتی «موزه» انعکاس‌دهنده شخصیت و هویت شهر است، اما در تعریف جدید تاکید بر این است که موزه به‌طور اختصاصی ویترین اشیا نیست، بنابراین کنار معرفی گذشته که بخشی از طریق اشیا است، رخدادهای فرهنگی و هنری در این محل خواهیم داشت.

قاسم‌زاده گفت: در تلاش هستیم در این محیط استثنایی از حیث مساحت، موقعیت و ابنیه، مردم در جریان اصفهان دیروز، اصفهان امروز و اصفهان فردا قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در کنار یکدیگر از هویت شهر دفاع کنیم، ادامه داد: در رمزگشایی تمدن صفویه یکی از رموز این بود که عالم، هنرمند و سیاست‌مدار زبان یکدیگر را فهمیدند، اگر یکی از این سه ضلع نبود نقش جهان خلق نمی‌شد، در حال حاضر نیز اگر در اصفهان بخواهیم آثار هنری خلق کنیم باید کنار یکدیگر باشیم.

کد خبر 753412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.