ترافیک در هسته مرکزی شهر به دلیل وجود مجتمع پزشکان

رئیس کمیسیون مالی و سرمایه‌گذاری شورای شهر قزوین گفت: یکی از علت‌های ایجاد ترافیک در هسته مرکزی شهر وجود مجتمع‌های پزشکان است که ضرورت دارد تا با همکاری همه نهادها از جمله نیروی انتظامی نسبت به این مهم اهتمام جدی شود. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ولی چگینی امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در نطق جلسه علنی شورا بر لزوم توجه به احداث کلانتری در منطقه دانش و ناصرآباد تأکید و اظهار کرد: شهروندان این نواحی از نبود کلانتری گلایه دارند و لازم است تا در این راستا و با همکاری‌های مشترک بتوانیم خواسته شهروندان را محقق کنیم.

وی همچنین خواستار انتقال و جابجایی مراکز درمانی و مجتمع پزشکان از هسته مرکزی شهر به سایر نقاط شد و گفت: یکی از علت‌های ایجاد ترافیک در هسته مرکزی شهر وجود مجتمع‌های پزشکان است که ضرورت دارد تا با همکاری همه نهادها از جمله نیروی انتظامی نسبت به این مهم اهتمام جدی شود.

سرویس‌های بهداشتی بیشتر شود

رئیس کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شورای شهر در بخش دیگری از سخنانش در تذکری خواستار توجه مدیریت شهری به افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی در شهر شد و افزود: در دوران مدیریت شهرداران اسبق توجه بیشتری به موضوع سرویس‌های بهداشتی در شهر می‌شد و به نوعی خدمت بزرگی جهت رفاه حال شهروندان و مسافران بود که باید قدر این خدمات را بدانیم و در ادامه مسیر درصدد افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی در شهر باشیم.

چگینی با اشاره به اینکه باید مسیرهای پرتردد برای احداث سرویس بهداشتی شناسایی شود، ادامه داد: همچنین این سرویس‌های بهداشتی باید خدمات شبانه روزی داشته باشند تا شهروندان و مسافران در هر زمان از شبانه‌روز بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی همچنین لازم است تا روشنایی این مکان‌ها و همچنین وضعیت ظاهری شیرآلات و بهداشت آنها مورد توجه قرار گیرد و یادآور شد: در ضمن ما خواستار نصب و استقرار صندلی در جلوی نانوایی‌ها و مراکز درمانگاهی برای استفاده شهروندان به ویژه سالمندان هستیم.

لزوم برقراری قوانین مشرفیت به ملک همسایه توسط شهرداری

عضو پارلمان شهری قزوین همچنین پیشنهاد داد تا شهرداری از محوطه جلوی مجتمع‌های مسکونی بانک مسکن در خیابان فردوسی شمالی (یخچال) جهت تولید زمین و ایجاد یک ارزش افزوده بسیارخوب و حتی درآمدی پایدار استفاده کند و خواستار ارائه طرح و برنامه‌ای از سوی واحد املاک شهرداری به شورا شد.

چگینی اضافه کرد: این محوطه مسیر خوبی برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری خواهد بود و به همین جهت پیشنهاد می‌شود واحد املاک طرح و برنامه‌ای برای این زمین‌ها ارائه کند.

وی در ادامه بر لزوم برقراری ضوابط و قوانین مشرفیت به ملک همسایه توسط شهرداری تأکید کرد و گفت: ایجاد پنجره به ملک همسایه و اشرافیت آن باعث ایجاد گلایه در بسیاری از شهروندان است و باید در این حوزه برخوردها جدی‌تر باشد.

نظارت بر پیمانکاران شهرداری تشدید شود

عضو شورای شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره عدم پرداخت دو ماه از حقوق پرسنل دهکده طبیعت گفت: متأسفانه در این شرایط بد اقتصادی و تورم شاهد هستیم که پرسنل دهکده طبیعت دو ماه است که حقوق نگرفته‌اند و سه ماه هم حق بیمه برایشان واریز نشده است.

چگینی ادامه داد: واقعاً انصاف نیست و نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم. وقتی می‌گوئیم پیمانکار باید بنیه مالی قوی داشته باشد و نه صرفاً به خاطر قیمت پایین انتخاب شود، به خاطر همین موضوعات است که حق و حقوق کارگر را پایمال نکند. در ضمن باید در پرداخت حقوق این کارکنان تسریع صورت گرفته و همچنین نظارت‌ها بر پیمانکاران شهرداری تشدید شود.

کد خبر 753350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.