ظرفیت و امکانات برای ایجاد دبیرخانه دائمی مجمع شهرهای تاریخی در اصفهان وجود دارد

رئیس گروه نظارت بر طرح‌های توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی مجمع شهرهای تاریخی در اصفهان به دلیل اشتیاق، ظرفیت و امکانات که در این شهر وجود دارد، محتمل‌تر خواهد بود، اما الزامی نیز برای چنین موضوعی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، زینب بیات امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در نخستین نشست هم‌اندیشی مجمع شهرهای تاریخی کشور اظهار کرد: در گذشته شبکه شهرهای تاریخی کوچک را داشتیم اما آن تجربه پایدار نبود، زیرا به این میزان حمایت جامعه مردمی را نداشتیم.

وی با بیان اینکه شهرهای بزرگ در این مجمع می‌توانند کمک شهرهای کوچک تاریخی هم باشند، افزود: شهرهای بزرگ تاریخی بیشتر درگیر توسعه هستند، بخشی از ارزش‌های خود را در دوره‌های مختلف به اجبار از دست داده‌اند و بر سر باقی‌مانده میراث تاریخی فعالیت می‌کنند، اما در شهرهای کوچک موضوع حفظ آثار و بافت تاریخی را باید نهادینه کنیم.

رئیس گروه نظارت بر طرح‌های توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: اختلاف دغدغه می‌تواند موجب رشد شود، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم مجمع به‌عنوان یک سازمان مردم نهاد ثبت شود تا علاوه بر حمایت سازمان شهرداری‌ها، از خارج از سازمان و دیگر نهادهای حقوقی حمایت شود.

بیات با تاکید بر اینکه ما در سازمان رویکرد قیم‌مآبانه نداریم و خود را عضوی از گروه می‌دانیم، تصریح کرد: پیشنهاد برقرار شدن دبیرخانه دائمی در اصفهان به دلیل اشتیاق، ظرفیت و امکانات که در این شهر وجود دارد، محتمل‌تر خواهد بود، اما الزامی نیز برای چنین موضوعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نهادهای دیگر همچون شورا و وزارت میراث فرهنگی را نیز در مجمع دخیل کنید، تصریح کرد: هدف در مجمع این است که در کنار هم به هم‌فکری برسیم.

کد خبر 753235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.