قیمت گوشی Redmi Note 13 4G + بررسی و مشخصات Redmi Note 13 (۲۴ اردیبهشت)

ردمی نوت ۱۳ یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که با استقبال بسیاری از سوی کاربران مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گوشی ردمی نوت ۱۳ یکی از جدیدترین اعضای خانواده گوشی‌های هوشمند است که در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۴ وارد بازار شده است.

مشخصات ظاهری گوشی ردمی نوت ۱۳

این اسمارت فون ۱۸۸.۵ گرم وزن دارد و ارقام ۱۶۲.۳ در ۷۵.۶ در ۸ ابعاد آن را تشکیل می‌دهند. بدنه گوشی به گواهی IP54 مجهز شده که نسبت به پاشش آب مقاومت پیدا کند. صفحه نمایش امولد گوشی نوت ۱۳ شیائومی ۶.۶۷ اینچ است و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد. این صفحه نمایش دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است و روشنایی آن به‌راحتی به ۱۸۰۰ نیت می‌رسد.
در بخش پشتی گوشی شیائومنی نوت ۱۳ چیدمان دوربین سه گانه را شاهد هستیم. در فریم گوشی نیز درگاه شارژ USB-C، جک ۳.۵ میلی متری برای اتصال هدفون و هندزفری سیمی، اسپیکر و میکروفون را می‌بینیم.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۳ از نظر نرم افزار

از همان ابتدا، نوت ۱۳ با استفاده از MIUI 14 مبتنی بر اندروید ۱۳ عرضه شده است. اینکه تا چه زمانی از آپدیت‌های نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند را شیائومی مشخص نکرده است. با این حال، این را می‌دانیم که این گوشی حتماً از نسل بعدی آپدیت نرم‌افزاری پشتیبانی خواهد کرد. محیط کاربری این گوشی تقریباً همان چیزی است که در اکثر مدل‌های گوشی شیائومی می‌بینیم.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۳ از نظر سخت افزار

نوت ۱۳ با استفاده از اسنپدراگون ۶۸۵ که به فرآیند پیشرفته ۶ نانومتری مجهز شده است، عملکردی روان و پایدار را در استفاده روزمره ارائه می‌کند. در تست‌های مختلف انجام شده، امتیاز تراشه در بنچمارک آنتوتو ۳۴۷۵۹۰، در گیکبنچ چند هسته‌ای ۱۵۲۹ و در گیگبنچ تک هسته‌ای ۴۷۵ ثبت شده است. این امتیازات عملکرد تراشه در شرایط مختلف را برای ما روشن می‌کند. شاید اگر کاربر مبتدی باشید و زیاد در مورد بنچمارک‌ها اطلاعی نداشته باشید، این اعداد زیاد برای شما کاربردی نباشند، پس بهتر است عملکرد این گوشی را در اجرای بازی‌ها به شما توضیح دهیم تا بهتر بتوانید سخت افزار این مدل را ارزیابی کنید.

قیمت گوشی Redmi Note 13 4G + بررسی و مشخصات Redmi Note 13 (۲۴ اردیبهشت)

چیپست اسنپدراگون ۶۸۵ امتحان خود را در گوشی‌های مختلفی پس داده و از نظر پایداری و مصرف بهینه شارژ یکی از مدل‌های خوب در بین رقبای خود به حساب می‌آید. توجه داشته باشید که Redmi Note 13 با هدف اجرای بازی‌های سنگین ساخته نشده و همین که می‌توان اکثر بازی‌ها را در گرافیکی قابل قبول روی آن اجرا کرد، قابل تقدیر است، هر چند که بازی‌های گرافیک بالا، با افت فریم شدیدی روی این دستگاه اجرا می‌شوند.

این مدل با حداقل ۶/۱۲۸ گیگابایت و با حداکثر ۸/۲۵۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی در دسترس است که هر دو حافظه فضای کافی برای ذخیره‌سازی عکس و فیلم‌ها خواهند داشت. حتی برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی بیشتر امکان استفاده از کارت حافظه نیز وجود دارد و می‌توانید تا ۱ ترابایت آن را ارتقا دهید.

یکی از نکات مثبت گوشی شیائومی نوت ۱۳ استفاده از IR blaster است که به شما امکان می‌دهد از آن به عنوان یک کنترل از راه دور برای لوازم خانگی خود استفاده کنید. این قابلیت برای خانه‌های هوشمند و وسایل‌های خانگی امروزی کاربرد بسیاری دارد و قطعاً می‌تواند کارهای شما را تسریع ببخشد.

طراحی گوشی ردمی نوت ۱۳

گوشی نوت ۱۳ با طراحی جدید و ابعاد ۸×۷۵.۶×۱۶۲.۳ میلی‌متر و وزن ۱۸۸.۵ گرم، جز گوشی‌های سبک‌وزن و خوش‌دست حال حاضر به حساب می‌آید. در قسمت پشت ردمی نوت ۱۳ دوربین سه‌گانه در کنار لوگوی ردمی با طراحی زیبا و متقارن مشاهده می‌شود.

Redmi Note 13 با استاندارد IP54 در مقابل پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است. در سمت راست فریم دور، دکمه پاور و راکر صدا قرار دارد، در حالی که در بالای گوشی بلندگو، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و در پایین گوشی ردمی نوت ۱۳ یک بلندگوی دیگر به همراه پورت USB-C و سینی سیم‌کارت مشاهده می‌شود.

در آنتوتو ورژن ۸ و ۹ سخت‌گیری‌های بیشتری برای امتیاز دهی وجود دارد و معمولاً اگر یک گوشی بتواند نمره‌ی بالای ۲۵۰ هزار را کسب کند، در اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی موفق خواهد بود. اکنون با بالاتر رفتن گرافیک بازی‌ها و همینطور نحوه امتیازدهی آنتوتو، امتیاز حدود ۳۵۰ هزار را می‌توان برای میان رده‌های نسبتاً اقتصادی، بالاتر از حد ایده‌آل تصور کرد.

باتری گوشی ردمی نوت ۱۳

طبق گفته کمپانی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری ردمی نوت ۱۳ تا ۱۷۴ ساعت با پخش موزیک (موسیقی آفلاین و قفل بودن صفحه نمایش)، ۲۰ ساعت پخش ویدئو، ۲۳ روز حالت آماده به کار، دوام شارژ دارد که با شارژر ۳۳ واتی در عرض ۲۹ دقیقه به ۵۰ درصد و در ۷۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

سیستم شارژ هوشمند شیائومی نوت ۱۳ می‌تواند استراتژی‌های شارژ مختلفی را بر اساس الگوی شارژ تعریف شده برای گوشی اتخاذ کند (مثلاً گوشی همیشه تا ۸۰ درصد شارژ شود). ناگفته نماند باتری قادر است در ۱۰۰۰ چرخه شارژ کامل، تا ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ نماید و تا چندین سال شاهد افت عملکرد باتری نخواهید بود.

قیمت گوشی Redmi Note 13 4G + بررسی و مشخصات Redmi Note 13 (۲۴ اردیبهشت)

دوربین گوشی ردمی نوت ۱۳

در بخش دوربین ردمی نوت ۱۳ 4G سه لنز با مشخصات زیر به چشم می‌خورد:

  • دوربین واید ISOCELL HM3 و ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، مجهز به لرزشگیر تصویر اپتیکال (OIS) و قابلیت فیلم‎برداری با کیفیت 1080p@30fps
  • لنز اولت را واید ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4

ارزش خرید گوشی ردمی نوت ۱۳

این مدل به عنوان یک گوشی هوشمند در کلاس اقتصادی که تجربه‌ای روان، سریع و رضایت بخش را ارائه می‌دهد، انتخاب مناسبی است. با در نظر داشتن قیمت ردمی نوت ۱۳ می‌توان گفت این مدل مشخصات و ویژگی‌های خوبی را در این کلاس قیمتی ارائه می‌دهد.

همچنین گوشی شیائومی نوت ۱۳ نسبت به نسل قبل، پیشرفت‌های قابل توجهی مانند حاشیه‌های نازک‌تر، طراحی جدید، اضافه شدن حسگر اثر انگشت اپتیکال و بهبود حداکثر روشنایی را به همراه داشته است.

قیمت گوشی ردمی نوت ۱۳

۲۵۶-۸؛ قیمت از ۹,۳۹۹,۰۰۰ تومان

کد خبر 753224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 🌹 FR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    31 50
    اشغاله نخرید اصلا
    • ایدا IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      12 7
      گوشی فوق العاده است❤❤
  • زلفا قریشی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    62 11
    من خیلی این گوشی را دوست‌دارم حتی خانم معلم من هم این گوشی رو خریده من‌هم اگر پدر و مادرم اجازه بده میخوام بخرم
  • Morteza IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    41 8
    سلام من این گوشیو تازه خریدم و از هر لحاظی ازش راضیم گوشی فوق العاده ای هست
    • امیری خلف لو IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      1 0
      گوشی دل پسند و خوبی است از هر لحاظ ،
  • فاطمه IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    من تازگیا گرفتم البته نوت 13پرو5G از نظر کیفیت عکس فوق العاده. بابت نرم افزار راضیم دوماهی استفاده میکنم فعلا خوبه
  • فاطمه IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    من تازگیا گرفتم البته نوت 13پرو5G از نظر کیفیت عکس فوق العاده. بابت نرم افزار راضیم دوماهی استفاده میکنم فعلا خوبه
  • امید مهدیزاده مرزناکی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    شیامی نوت ۱۳
  • علی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    4 0
    عالی عالی عالی اگرسامسونگ بود بخاطر برندش18میلیون هم میخریدن به نظر من ردمی نوت13ارزش 15میلیون داره
  • علی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 2
    عالی عالی عالی فوقعالدست پولش تا15میلیون هم ارزش داره ممنون از برنامتون
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 1
    بهترین ‌گوشی‌هست‌
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    5 0
    مردمو گذاشتین سر کار قیمتش کجاست الکی یک تومار نوشتین فقط تبلیغ الکی یارو میخواد یک قیپت بگیره پنج صفحه کتاب باید بخونه تازه قیمتم ننوشتین