احیای بناهای تاریخی بدون حمایت شهرداری‌ها ممکن نیست

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح کلان صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی انجام می‌دهیم بدون حمایت و پشتیبانی استانداران و شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست.

شهاب طلایی شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه ضمن قدردانی از زحمات مجموعه مدیریت استان برای احیای بافت تاریخی شهر کرمانشاه، اظهار کرد: صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور طی یک دهه اخیر، احیای مجموعه‌ای از تک بناهایی که در اختیار میراث فرهنگی بوده را به عنوان محرک توسعه در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه امروز چهارمین بنای تاریخی متعلق به صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور افتتاح شد، افزود: تا پایان سال جاری یک مجموعه تاریخی دیگر احیا خواهد شد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور با اشاره به کمک بخش خصوصی در احیای بناهای متعلق به میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: به عنوان کارگزار دستگاه‌های دولتی، با توجه به ظرفیت‌های قانونی که صندوق برای حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذار دارد برای احیای املاک تاریخی با نهادها همکاری می‌کنیم.

طلایی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح کلان صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی انجام می‌دهیم بدون حمایت و پشتیبانی استانداران و شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست و امید می‌رود با حمایت استانداری و شهرداری کرمانشاه بتوانیم احیای بافت‌های تاریخی را انجام دهیم.

وی گفت: اعتبارات صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی از محل اعتبارات ملی برای احیای بناهای متعلق به مجموعه وزارت میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور ادامه داد: از محل اعتبارات تملک دارایی و دولتی در قالب کمک‌های بلاعوض به احیای بافت‌های تاریخی دستگاه‌ها، اعتبار تخصیص داده می‌شود.

کد خبر 753172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.