دومین یادواره شــهدای لرســتان در مرز تمرچــین پیرانشهر برگزار می‌شود

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری یادواره شهدای تیپ ۵۷ لرستان با حضور معاون سیاسی فرمانداری پیرانشهر، مسئول اردوهای راهیان نور آذربایجان‌غربی، فرماندهان هنگ مرزی و مسئولان شهرستانی در محل فرمانداری پیرانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری یادواره شهدای تمرچین با حضور معاون سیاسی فرمانداری پیرانشهر، مسئول اردوهای راهیان نور آذربایجان‌غربی، فرماندهان هنگ مرزی و مسئولان شهرستانی در محل فرمانداری پیرانشهر برگزار شد.

مرز تمرچین پیرانشهر یادگار عملیات‌های غرورآفرینی چون والفجر ۲ و کربلای ۲ است و یکی از کارهای ارزنده برای آشنایی بیشتر جوانان با رشادت‌ها و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس احداث یادمان شهدا در این منطقه است که سال گذشته با حضور مسئولان رده بالای کشوری و استانی، از المان یادمان شهدای لرستان در مزار شهدای تمرچین نیز رونمایی شد.

جبهه تمرچین و حاج‌عمران، نامی آشنا در ادبیات مقاومت ملت ایران در منطقه شمال‌غرب است که در غرب پیرانشهر قرار دارد و یادمان شهدای تمرچین (شهدای حاج‌عمران) در دامنه ارتفاعات مرزی این منطقه، بر مزار شش شهید گمنام قرار دارد.

سال گذشته نخستین یادواره ۳۵۰ شهید عملیات حاج‌عمران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تیپ ۵۷ لرستان با استقبال گسترده مردم و خانواده‌های شهدا در مرز تمرچین پیرانشهر برگزار شده بود که انتظار می‌رود اواخر اردیبهشت سال‌جاری نیز دومین یادواره آن برگزار شود.

کد خبر 753139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.