طراحی شهر سازگار با آب‌وهوا در اشتوتگارت آلمان

اشتوتگارت آلمان برای طرح‌های زیست‌محیطی و سازگار با اقلیم، برنده جایزه توسعه شهری آلمان شد؛ این پروژه‌ها بر مبنای فضاهای سبز فراوان، مسیرهای پیاده‌روی و سیستم مدیریت آب باران است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دو پروژه اشتوتگارت آلمان به دلیل ارزش‌های زیست‌محیطی، ساختاری و اجتماعی برنده جایزه توسعه شهری آلمان شده‌اند؛ این پروژه‌ها الهام‌بخش توسعه شهری سازگار با اقلیم است.

مقامات شهر خاطرنشان کردند که این پروژه‌های منطقه‌ای در روزنشتاین و اولگا-آرئال به‌عنوان پروژه‌های توسعه شهری نمونه شناخته شدند و نشان می‌دهند که مقامات و ساکنان شهر می‌توانند پروژه‌های بزرگی را از طریق همکاری نزدیک توسعه دهند.

پروژه منطقه روزنشتاین تقریباً ۸۵ هکتار در اشتوتگارت توسعه خواهد یافت و بزرگ‌ترین پروژه توسعه شهری در این شهر محسوب می‌شود. این طرح به‌دلیل رویکرد سازگار با محیط زیست و انعطاف‌پذیری، جایزه طراحی سازگاری با آب‌وهوا را دریافت کرد و شامل تنها ۰.۱ فضای پارکینگ در هر واحد مسکونی، سیستم مدیریت آب باران مدرن، بام‌ها و فضاهای سبز فراوان و مواردی از این قبیل است.

طراحی شهر سازگار با آب‌وهوا در اشتوتگارت آلمان

جایزه توسعه شهری آلمان با کارشناسانی از سراسر کشور، بیش از چهار دهه است که به پروژه‌های توسعه شهری نوآورانه و پایدار اعطا می‌شود و تخصیص آن به طرح روزنشتاین به‌واسطه شناسایی رویکردهای نوآورانه اشتوتگارت نشان می‌دهد این منطقه با برنامه‌ریزی آگاهانه اقلیمی در مسیر درست سازگاری آب‌وهوایی قرار گرفته است.

تصویب قطعنامه بررسی آب‌وهوایی در اشتوتگارت

اشتوتگارت در نوامبر گذشته ارزیابی‌های اثرات زیست‌محیطی تصمیمات آینده خود را آغاز کرد. در اصل شورای شهر آن قطعنامه بررسی آب‌وهوایی خود را در نوامبر گذشته به تصویب رساند که بر اساس آن اثرات زیست‌محیطی و اقتصادی تصمیمات خود را ارزیابی خواهد کرد. این شهر پیش از این تنها اثرات اقتصادی و مالی مصوبات خود را مورد بررسی قرار می‌داد و خاطرنشان کرد که از این پس اثرات زیست‌محیطی به این فهرست اضافه خواهد شد.

طراحی شهر سازگار با آب‌وهوا در اشتوتگارت آلمان

هدف از بررسی‌های آب‌وهوایی اشتوتگارت، ارزیابی انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با تصمیمات شهری و ارائه نتایج به‌طور شفاف است. به گفته مقامات این اقدام موجب افزایش آگاهی در مورد مسائل زیست‌محیطی می‌شود و به اشتوتگارت کمک می‌کند تا نقش خود را در کاهش تغییرات آب‌وهوایی ایفا کند.

اشتوتگارت با تأکید بر اینکه این تصمیم نخستین گام در این راستا به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد که مسئولان شهری در آینده اقدامات و پیشنهادهای تکمیلی را برای ارزیابی بهتر اثرات پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده بر محیط زیست آماده خواهند کرد.

شورا در توضیح این تصویب اعلام کرد اقدامات اشتوتگارت بر آب‌وهوا و حفاظت از اقلیم تأثیر می‌گذارد، بنابراین لازم است تصمیمات مربوط به همه حوزه‌های سیاست محلی را برای ارتباط با آب‌وهوا مورد بررسی قرار دهد و طرح تصویبی به اشتوتگارت کمک می‌کند تا اثرات تصمیمات خود را بر محیط‌زیست بهتر ارزیابی کند و آگاهی را در مورد اهمیت حفاظت اقلیمی افزایش دهد.

طراحی شهر سازگار با آب‌وهوا در اشتوتگارت آلمان

کد خبر 753135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.