گام بلند مدیریت شهری برای حفاظت از بناهای تاریخی تبریز

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز از شکسته شدن طلسم اسارت عمارت تاریخی ساعت تا احداث باغ موزه ستارخان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی محوطه باغ‌ موزه ستارخان به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر صبح امروز _دوشنبه بیست و چهارم اردیبهشت_ در حاشیه تخریب و آزادسازی آخرین ملک واقع در مسیر پروژه باغ موزه ستارخان با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای حفاظت از آثار و هویت تاریخی تبریز، اظهار کرد: بخش اداری شورای شهر پس از سال‌ها انتظار شهروندان از عمارت تاریخی ساعت خارج شد و هم اکنون بُعد تاریخی، میراثی و گردشگری در آن فعالیت دارد.

وی افزود: اتمام آزادسازی محوطه باغ‌موزه ستارخان از هشت ملک موجود در مسیر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی فضایی ۱۶۰۰ مترمربع را برای اجرای فاز نخست این مجموعه فرهنگی، تاریخی و گردشگری فراهم کرد.

در ادامه هادی مقدم‌زاده، شهردار منطقه چهار تبریز با اشاره به تخریب و آزادسازی آخرین ملک فاز اول محوطه باغ موزه ستارخان، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل توسعه پایدار شهری، توسعه صنعت گردشگری بوده و بناهای تاریخی در این خصوص حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: این بناها نقش بسزایی در هویت بخشی جمعی و رونق اقتصاد شهری دارد.

شهردار منطقه چهار تبریز با اشاره به سیاست‌های کلی مدیریت عالی شهری تبریز برای حفظ و هویت‌افزایی خانه‌های تاریخی، تاکید کرد: اهتمام جدی برای تسریع و بهره‌برداری این پروژه فرهنگی، تاریخی و گردشگری در این دوره مدیریت شهری وجود دارد.

وی اظهار کرد: طرح فاخر باغ موزه خانه تاریخی ستارخان با همکاری دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی و معاونت شهرسازی شهرداری تبریز تدوین شده است و در کنار آن محوطه‌سازی و طراحی باغ ایرانی اجرایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، اجرای محوطه‌سازی این پروژه پس از تشریفات مناقصه و طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 753128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.