از ظرفیت شبکه‎‌های اجتماعی برای افزایش مخاطبان حوزه کتاب استفاده شود

استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: در کنار تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه‌های استان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند در افزایش مخاطبان حوزه کتاب موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سفرهای شهرستانی خلأهای موجود در حوزه سخت‌افزاری کتاب‌خوانی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: با شناسایی این خلأها ، احداث و تکمیل کتابخانه‌های جدید در شهرهای مختلف، شاهد افزایش سرانه فضای کتابخانه در استان به بالاتر از میانگین کشوری خواهیم بود.

وی بازسازی و نگهداری وضعیت موجود را مورد تاکید قرار داد و افزود: فرمانداری‌های استان در زمینه تأمین منابع مالی برای نگهداری و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، باید به‌صورت سالانه اعتبارات ویژه اختصاص دهند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت استفاده کتاب‌دوستان از ظرفیت کتابخانه دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، مجتمع‌های فرهنگی و مساجد گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان می‌تواند با مشاوره، نظارت و حمایت از این ظرفیت برای جامعه هدف مؤثر باشد.

معتمدیان اهمیت اجرای پویش جمع‌آوری کتاب و استفاده از کتابخانه‌های عمومی را یادآور شد و اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان می‌تواند با اجرای این پویش، نسبت به جمع‌آوری کتاب‌های مازاد مردم اقدام کند و این کتاب‌ها را در کتابخانه‌های عمومی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی مخاطبان کتاب امروزه از کتاب‌های دیجیتال استفاده می‌کنند، افزود: این مسئله ضرورت استفاده از کتابخانه‌های دیجیتال را در محل کتابخانه‌های عمومی استان بیشتر می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تولید محتوای مناسب در حوزه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، همچنین تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در این حوزه یادآور شد: در کنار تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه‌های استان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند در افزایش مخاطبان حوزه کتاب مؤثر باشد.

کد خبر 753022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.