پایتخت نشینان منتظر تشدید بارش‌ها باشند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گفت: پایتخت نشینان منتظر تشدید سامانه بارشی باشند و از مسیل‌ها دور شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی مهر از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در پایتخت خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی با تاکید بر هشدار سطح زرد صادر شده در روز گذشته، از فردا آغاز و تا ظهر سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام هشدار در خصوص این سامانه بارشی به مردم استان به ویژه ساکنان نیمه شمالی و مناطق غربی مبنی بر احتمال جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها تاکید کرد: شهروندان عزیز از تردد و اتراق در حاشیه مسیل‌ها خودداری و از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، تردد در مسیرهای کوهستانی را مخاطره آمیز اعلام کرد و گفت: ضروری است که رانندگان در تردد از این مسیرها با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات و سقوط بهمن از قله‌ها، احتیاط لازم را داشته باشند.

بزدی مهر در ادامه به وزش باد خیلی شدید در نیمه جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات نیز اشاره و عنوان کرد: احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد.

وی بر ضرورت عدم چرای دام در مناطق کوهستانی و لزوم پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک تاکید کرد و ادامه داد: توصیه اکید مدیریت بحران به کوهنوردان اجتناب از صعود به ارتفاعات است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به مهار سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع نیز اشاره کرد و افزود: پاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب روها در دستور کار عوامل مرتبط باشد و دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آماده باش کامل قرار بگیرند.

منبع: فارس

کد خبر 753009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.