​اتصال ۷۴ روستای آذربایجان‌غربی تا پایان سال به شبکه فیبرنوری

​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در جلسه کنترل پروژه فیبرنوری روستایی(تار) از اتصال ۷۴ روستای استان به شبکه فیبرنوری و پوشش ارتباطات سیار با اجرای بیش از ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد، امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت _ در جلسه کنترل پروژه فیبر نوری روستایی (تار) با اشاره به پروژه‌ها و برنامه‌های آتی حوزه ارتباطات آذربایجان‌غربی تا پایان سال‌جاری، اظهار کرد: عملیات اجرایی بیش از ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در قالب پروژه تار از محل اعتبارات دولتی جهت اتصال ۷۴ روستا به شبکه فیبرنوری و پوشش ارتباطات سیار روستایی آغاز شده است.

وی افزود: از مزایای مهم در اجرای پروژه تار، تقویت پوشش آن تن‌دهی مناطق روستایی و کم‌برخوردار، ارتقای اینترنت سیار مناطق روستایی از نسل دوم به نسل چهارم و تقویت زیرساخت پهنای باند اینترنت در سطح استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: با اجرای طرح فیبرنوری روستایی ضمن افزایش پایداری ارتباط سایت‌های BTS تلفن همراه در سطح استان آذربایجان‌غربی امکان ارائه اینترنت پر سرعت همراه نسل چهارم در مناطق روستایی این استان فراهم می‌شود.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اولویت دولت سیزدهم در اجرای فیبر نوری تصریح کرد: فیبر نوری از ابزارهای انتقال داده با سرعت بالاست که طی یک‌سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و کم هزینه بودن، پهنای باند بالا و مصرف برق پایین را از مزایای نصب و راه‌اندازی فیبر نوری برای انتقال داده‌ها است.

وی با تاکید بر لزوم همراهی تمام دستگاه‌های استانی در اجرای موفق پروژه عنوان کرد: تاکنون ۱۲ کیلومتر از پروژه در استان اجرا شده است.

کد خبر 752895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.