میزان بارندگی در سال آبی جاری در مازندران اعلام شد

میزان بارندگی در سال آبی جاری در مازندران از سوی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرهاد خلردی بیشترین میزان ذخیره آب بارش‌های اخیر را در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی (البرز) دانست و اظهار کرد: با افزایش آورد آب رودخانه بابلرود طی روزهای اخیر بر اثر بارش‌های بهاری حدود ۱.۵ میلیون متر مکعب آب وارد مخزن سد البرز شد.

وی افزود: حدود ۱.۲ میلیون متر مکعب نیز به میزان ذخیره آب سد شهید رجایی ساری و ۳۰۰ هزار متر مکعب به آب موجود در مخزن سد گلورد افزوده شده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه میزان آب ورودی به این سه سد در حال حاضر بیشتر از روزهای عادی است، گفت: مجموع ذخیره آب این سدها تا زمان فروکش کردن آب رودخانه‌ها و عادی شدن دِبی آب همچنان کمی افزایش پیدا می‌کند.

خلردی با اشاره به اینکه مجموع آورد رودخانه‌های مهم استان از ابتدای سال آبی جاری _یکم مهر ۱۴۰۲_ تا روز بیست‌ویکم اردیبهشت یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون متر مکعب بود، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه دوره درازمدت ۲۸ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی آمار میانگین بارندگی‌های روزهای اخیر در مازندران را ۱۹ میلی‌متر دانست و گفت: مجموع بارندگی در این استان طی سال آبی جاری به ۴۹۳ میلی‌متر رسید.

این مسئول ادامه داد: بیشترین بارندگی سه روز اخیر با ۱۰۱ میلیمتر بارش در قائم‌شهر ثبت شد و بارش‌های سال آبی جاری نیز تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد و نسبت به دوره درازمدت ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر 752781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.